Lidl s-a mutat în ”casă nouă”: retailerul a inaugurat noul sediu central din București, unde lucrează peste 300 de angajați

Andreea Neferu 15/02/2018 | 18:25 Ştiri
Lidl s-a mutat în ”casă nouă”: retailerul a inaugurat noul sediu central din București, unde lucrează peste 300 de angajați

Rețeaua germană Lidl, parte a grupului Schwarz, a mutat recent peste 300 de angajați în noul sediu central pe care l-a construit în zona Aviației din Capitală. Clădirea de birouri, ce are o suprafață de peste 12.500 de metri pătrați, se află în vecinătatea unui magazin Lidl, considerat cel mai ”verde” din rețeaua pe care retailerul o are pe plan local.

Nemții de la Lidl, care au în total pe plan local peste 5.000 de angajați, au început construcția noului sediu central din București în urmă cu doi ani, acesta fiind format din două clădiri separate, dar interconectate: prima are patru etaje iar cealaltă șase etaje.

Reprezentanții companiei nu au precizat valoarea investiției în proiectul de birouri.

”Acesta este un proiect conceput pentru a fi cât mai eco-friendly, în linie cu standardele de referință în materie de eficiență”, a declarat Frank Wagner, președintele consiliului de conducere al Lidl România.

Proiectul de birouri a fost construit de compania suedeză Skanska.

Noul sediu Lidl este prevăzut cu 233 de locuri de parcare, situate la nivel subteran și suprateran, 7 stații de încărcare a mașinilor electrice și 40 de locuri pentru cei care optează să vină la birou cu bicicleta. De asemenea, Lidl pune la dispoziția angajaților un microbuz express care asigură curse dimineața, la începutul zilei de lucru, și seara, la final de program, între sediu și stația de metrou Aurel Vlaicu.

Încălzirea și răcirea birourilor este asigurată exclusiv printr-un sistem de 78 de sonde geotermale și pompe de căldură, completat de 6 centrale de tratare a aerului. Totodată, sediul folosește un sistem de iluminare LED, cu senzori, ce eficientizează consumul de energie electrică.

În cadrul proiectului de birouri se află o sală de fitness, cafenea și cantintă.

Lidl are 220 de magazine pe plan local și a înregistrat în 2016 afaceri de 5,6 miliarde de lei, potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor.


Sursă foto: Lidl

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.