Liderul pieței locale de asigurări de viață anunță primele rezultate mai bune decât cele de dinainte de criză

Alexandra Pele 21/02/2017 | 13:57 Ştiri
Liderul pieței locale de asigurări de viață anunță primele rezultate mai bune decât cele de dinainte de criză

NN Asigurări de Viața, liderul pieței locale, anunță pentu prima dată în zece ani rezultate mai bune decât cele de dinainte de criză. Asigurările private de sănătate s-au dovedit asul din mâneca olandezilor în 2016.

„A fost cel mai bun an din ultimii zece ani și, în sfârșit, suntem cu toți indicatorii peste situația de înainte de criză. Practic a trecut această decadă pierdută, acei zece ani pierduți din istoria noastră. Imediat după ce a venit criza industria a scăzut foarte mult”, a precizat Marius Popescu, director general NN Asigurări de Viață.

Popescu a fost recent promovat pe poziția de director general al diviziei din Turcia, înlocuitorul său urmând să fie anunțat. În 2009, piața asigurărilor de viață s-a contractat, valoarea totală a primelor brute subscrise înregistrând o scădere de două cifre (circa 13%).

În 2016, NN a subscris prime brute în valoare de 661,7 milioane de lei, în creștere cu 5,2% față de anul anterior. Activele financiare administrate au depășit 3,2 miliarde de lei, cu 7,7% peste nivelul din 2015.

infografic_rezultate financiare_nn romania_newmoney

Cele mai vândute produse NN Asigurări de Viață în 2016 au fost planurile de economisire, asigurarea de sănătate și planurile financiare pentru copii. În total, 6 din 10 clienți noi au ales anul trecut unul dintre aceste produse, în timp ce numărul contractelor încheiate pentru cele trei produse a înregistrat un avans de 32,5% comparativ cu 2015.

Compania are în jur de două milioane de clienți.

Produsul vedetă

Asigurările de sănătate s-au dovedit un produs vedetă în portofoliul NN. Introduse în prima parte a anului trecut, acestea au ajuns să reprezinte 20% din vânzările totale din 2016.

NN Asigurări de Viață are în portofoliu asigurări de sănătate de 11 milioane de lei.

Pentru un client de 35 de ani, polița de asigurare pentru un pachet ce include chirurgie și spitalizare în caz de accident (în limita a 100.000 de lei pe an) se ridică la 55 de lei pe lună. Pachetul maxim, care include și prevenție, se ridică la 220 de lei pe lună. Doar o treime dintre clienții NN au optat și pentru componenta de prevenție.

Spre deosebire de alți jucători din piața asigurărilor de sănătate, evaluată de NN la circa 30 de milioane de euro, compania se concentrează pe contracte individuale, nu corporate.

„Pe piața de grup există oferte, însă pentru clienții retail, pentru oamenii care vor să cumpere pentru ei și pentru familia lor, oferta nu este extraordinar de bogată. Noi credem că oportunitatea foarte mare este în decizia aceasta individuală”, spune Popescu.

Ca profil, clienții au în medie 29 de ani, sunt din București (o treime) și au venituri de 4.500 de lei pe lună.

NN Asigurări de Viață se așteaptă la o creștere de 5-6% a segmentului de sănătate în acest an.

 


FOTO: Mediafax

Cu o experiență de peste șapte ani în presă, Alexandra Pele acoperă domeniile finanțe, bănci și asigurări. Anterior, a lucrat la departamentul economic al ziarului Gândul și la cursdeguvernare.ro.