Kaufland intenționează să deschidă cel puțin câte 10 magazine în fiecare an. Investițiile retailerului au ajuns la 300 mil. euro în 2020

NewMoney 29/12/2020 | 16:20 Ştiri
Kaufland intenționează să deschidă cel puțin câte 10 magazine în fiecare an. Investițiile retailerului au ajuns la 300 mil. euro în 2020

Retailerul Kaufland a continuat dezvoltarea în România și în 2020. Compania a deschis 10 noi magazine, ajungând astfel la 138 de unități în România. Ce urmează? 

”Vom menține acest ritm accelerat de expansiune și în următorii ani, plănuind să deschidem cel puțin câte 10 noi magazine în fiecare an, atât în orașele mari, cât și în cele mici. Odată cu fiecare nou magazin deschis, înființăm între 70 și 100 de noi locuri de muncă, ce sprijină dezvoltarea economiei locale. De exemplu, de la începutul anului 2020 și numai până în luna noiembrie, am creat peste 700 de noi locuri de muncă în România și facem permanent angajări.  Mai mult, până în prezent, 240 de persoane cu dizabilități, din orașe precum București, Cluj-Napoca, Sibiu, Satu Mare, Oradea s-au alăturat echipei și se bucură în acest moment de o viață socială mai bună, de sprijinul colegilor și de posibilitatea de a-și pune abilitățile în practică. În continuare, compania își propune să angajeze alte 350 de persoane cu dizabilități”, spune Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs, Kaufland România.

Cu toate că am asistat la un an plin de provocări, compania nu a stopat niciun proiect și a continuat planurile de investiții în România.

”Am alocat pentru anul 2020 unul dintre cele mai mari bugete de investiții, de 300 de milioane euro, direcționate cu precădere spre achiziția de terenuri, modernizarea magazinelor existente, tehnologii noi, expansiune și construcție. Și în 2021 vom paria pe adaptabilitate în strategia de expansiune: ne vom adapta formatele de magazine și căutăm și spații în chirie, spre deosebire de strategia noastră de la început, de a avea exclusiv spații în proprietate”, continuă Hancaș. O lecție importantă pe care acesta spune că a învățat-o este că uneori nu se pot face previziuni fixe, iar planurile pot cunoaște ”turnuri de 180 de grade”.

Pentru asta trebuie să fim mereu pregătiți să facem față imprevizibilului, chiar și în 2021 și, foarte important, să ne adaptăm repede și eficient. De multe ori, adaptarea rapidă poate salva business-ul și, iată că în pandemie, chiar și vieți.  Credem că și pe viitor, o parte dintre clienți vor continua să cumpere online prin intermediul platformelor partenere de livrări la domiciliu, fiindcă au descoperit avantajele acestora odată cu 2020. Vom continua dezvoltarea accelerată a rețelei online de livrări la domiciliu, prin parteneriatul cu Glovo și recent și cu Foodpanda, pentru a sprijini clienții să aibă acces ușor la produsele noastre pe o arie foarte mare”, adaugă Valer Hanacaș.

De asemenea, acesta spune că 2021, pentru retail, va însemna adaptare rapidă și continuarea asumării unui rol mai mare: acela de a asigura aprovizionarea populației în orice scenariu.

”Cred că va conta și anul următor ca toate companiile responsabile să acționeze ca un sprijin pentru echilibrarea economică, oferind susținere concretă pentru partenerii mici și mijlocii de business, producătorii români, autorități, clienți și comunitate. Kaufland România are mai multe exemple în acest sens, lansate încă de la debutul pandemiei, și vom continua să fim alături de toți partenerii și să dovedim că suntem un sprijin pentr România. Tot pe agenda 2021 a companiilor este esențial să punem și continuarea investițiilor în proiecte de mediu, educație, stil de viață sănătos și susținere a culturii. Dacă ne concentrăm acțiunile pe diminuarea efectelor produse de pandemie, asta nu înseamnă că trebuie să ne oprim celelalte demersuri pentru dezvoltarea sustenabilă a României. Trebuie pur și simplu să căutăm soluțiile optime”, conchide Valer Hancaș.