Facebook își extinde serviciul de recrutare în 40 de țări și pregătește investiții de un miliard de dolari

Gabriel Bucur 01/03/2018 | 16:54 Ştiri
Facebook își extinde serviciul de recrutare în 40 de țări și pregătește investiții de un miliard de dolari

Facebook Inc, compania americană care deține rețeaua de socializare omonimă, va extinde, în acest an, în 40 de țări, serviciul de recrutare pe care, în 2017, l-a lansat doar în Statele Unite și Canada, transmite Reuters.

Prin această extindere internațională, Facebook devine un concurent serios pentru principalul nume din piața recrutării online, LinkedIn, deținut de Microsoft Corporation. Diferența dintre serviciul de recrutare de pe Facebook și ceea ce oferă, de cealaltă parte, LinkedIn constă în gama mai largă de oferte de muncă pe care le pune la dispoziție noua platformă. În timp ce LinkedIn se adresează preponderent persoanelor cu studii superioare, Facebook va ținti o diversitate mai mare, în avantajul firmelor mici și mijlocii aflate în căutare de angajați.

Totodată, Facebook a anunțat că, în 2018, intenționează să investească circa un miliard de dolari în propriile echipe, dar și în partea tehnologică și în noile programe.

„Afacerile locale ne consolidează comunitățile și asigură peste 60% din noile locuri de muncă. Vrem să îi ajutăm pe oameni să găsească acele locuri de muncă și să ajute companiile locale să angajeze oamenii potriviți, prin urmare, extindem capacitatea de a aplica (pentru un loc de muncă, n.r.) direct pe Facebook în peste 40 de țări”, a scris, într-o postare, unul dintre vicepreședinții Facebook.

Cei care vor căuta joburi direct pe cea mai mare rețea de socializare din lume vor trebui să creeze o scrisoare de intenție și să o trimită angajatorilor, cu care, apoi, vor discuta direct. Firmele vor putea vedea doar informațiile din scrisoarea trimisă de ptențialul angajat și datele personale vizibile public pe Facebook.

Românii mai au însă de așteptat până să poată folosi serviciul de recrutare oferit gratuit de Facebook.

Facebook, în anul schimbărilor

În luna ianuarie a acestui an, Mark Zuckerberg, directorul general al celei mai mari rețele de socializare din lume, i-a anunțat pe cele două miliarde de utilizatori de Facebook că algoritmul care alege ce e relevant pentru utilizatori se va „concentra” mai mult pe conținutul distribuit de sursele locale de știri și va căuta mai mult conținut de „mare calitate”. Însă mecanismul va funcționa mai mult pe bază de cantitate, deoarece criteriul principal luat în considerare de algoritm va fi numărul de click-uri strânse de postări, urmat de totalul like-urilor, al distribuirilor și numărul de fani pe care îi are pagina.

Modificarea va ajuta site-urile de știri care acoperă actualitatea din zone mai restrânse, precum o regiune sau o localitate. „Vom prezenta mai multe știri din sursele din orașul dumneavoastră”, a punctat Mark Zuckerberg, co-fondatorul și președintele Facebook.

„Știrile locale ne ajută să înțelegem problemele care contează în comunitățile noastre”, a transmis Zuckerberg, care a precizat că modificarea se va aplica mai întâi, de probă, pentru utilizatorii din Statele Unite.

Zuckerberg a anunțat că vrea să „repare” rețeaua de socializare, care a devenit, în ultimii ani, o adevărată armă electorală și un mediu prielnic pentru propagarea știrilor false. El a declarat că va modifica, în acest an, algoritmul care „decide” ce postări sunt relevante pentru fiecare utilizator al rețelei de socializare. „Veți vedea mai puțin conținut public, cum ar fi postările de la companii, branduri și mass-media” și mai multe noutăți de la persoanele apropiate. Astfel, procentul reprezentat de știri din totalul conținutului care îi apare unui utilizator va scădea de la 5%, cât este în prezent, la 4%.

 


FOTO: Facebook

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.