Este digitalizarea o prioritate pentru companii? Potrivit DigiSinergy, fondurile europene vor avea un impact semnificativ în accelerarea acestui proces

NewMoney 13/12/2022 | 10:19 Ştiri
Este digitalizarea o prioritate pentru companii? Potrivit DigiSinergy, fondurile europene vor avea un impact semnificativ în accelerarea acestui proces

Necesitatea de digitalizare este mare în România, iar gradul de digitalizare va face, în următorii ani, diferența între companiile care se dezvoltă și cele care stagnează sau se închid, consideră Natalia Lepădatu, cofondator DigiSinergy. Potrivit Indicelui Economiei și Societății Digitale (DESI) instituit de Comisia Europeană, ponderea IMM-urilor care au cel puțin un nivel de bază în materie de intensitate digitală este de doar 22%, iar procentajul întreprinderilor care fac schimb electronic de informații de doar 17% – cele mai scăzute din Uniunea Europeană.

Astfel, România se situează pe locul 27 din cele 27 de state membre ale UE în ediția din 2022 a Indicelui Economiei și Societății Digitale. ”Ne vom concentra pe dezvoltarea produselor noastre, pe îmbunătățirea acestora, cu focus pe avantajele și pe inovațiile pe care le aduc. Vom face acest lucru împreună cu partenerul nostru strategic de dezvoltare software, TARA Interactive, care se ocupă de partea de dezvoltare de produs și către care am externalizat tot acest proces. Totodată, vom încerca să creștem gradul de conștientizare, în rândul decidenților din companii, a beneficiilor produselor inovative de digitalizare”, declară Natalia Lepădatu.

Deși contextul general a fost incert și progresul destul de anevoios, afacerea DigiSinergy a evoluat pozitiv, cu o creștere organică, anul acesta de 5 ori mai mare față de finalul anului trecut. Compania a lansat pe piață un nou produs, Dynamic Sales, aplicație de tip ERP-CRM ce automatizează procesele operaționale din companii, în urma unei investiții de 600.000 de euro.

Pentru 2023, Natalia Lepădatu spune că,  inițial, era planificată o creștere mai accelerată, pe care a ajustat-o acum, pe final de an. Și asta pentru că investițiile în digitalizare nu sunt chiar prima prioritate pentru antreprenori, aceștia dorindu-și să stabilizeze mai întâi afacerile. La această situație se adaugă și faptul că fondurile europene întârzie față de estimarea inițială, anunțată de autorități.

”Pe termen mediu, lucrăm să creștem și să ne consolidam poziția pe piața locală, concomitent cu  investigarea potențialului de internaționalizare pe diferite piețe, pentru a putea decide în ce țară vom merge. Ne vom axa, in continuare, pe dezvoltarea produselor noastre care vizează automatizarea de procese operaționale din companii, care contribuie la creșterea vânzărilor, prin eficientizarea timpului alocat activităților neproductive, fluxurilor de marketing, eficientizarea proceselor de vânzare și aprovizionare, cât și pe îmbunătățirea fluxurilor contabile ale companiilor”, detaliază antreprenoarea. Cei mai mulți clienți ai companiei vin din zone precum logistică, retail, online – cu alte cuvinte, din industrii care au un număr mare de operațiuni repetitive și documente de procesat. Iar numărul clienților a crescut anul acesta la aproximativ 140, de la 100, câți înregistram la finalul anului trecut.

”Cu siguranță fPode digitalizare în companii. Este important, totuși, de menționat că, pe lângă finanțare, mediul antreprenorial are nevoie și de o parte de conștientizare, de învățare și de adoptare a instrumentelor digitale”, adaugă Natalia Lepădatu.

DigiSinergy este o companie de tehnologie din România, înființată în 2021, ca parte a grupului de firme Producton (existent pe piața din România încă din 1993). Anul acesta, compania s-a desprins complet de grup și se dezvoltă ca o companie de sine stătătoare, dezvoltatoare de produse software, cu scopul de a crea o sinergie cu utilizatorii, pentru a spori performanța afacerilor.