Eficiența site-urilor de imobiliare: un anunț atrage în medie 20 de contactări de la cei interesați

Gabriel Bucur 10/08/2017 | 13:14 Ştiri
Eficiența site-urilor de imobiliare: un anunț atrage în medie 20 de contactări de la cei interesați

Un utilizator care a postat un anunț pe un site de imobiliare este contactat, în medie, de 20 de persoane interesate, într-un interval de două săptămâni, arată rezultatele unui studiu realizat de Reveal Marketing Research, companie specializată în strategii și studii de piață.

În cadrul cercetării, 800 de anunțuri au fost postate pe cinci site-uri de imobiliare, iar, per total, acestea au generat 16.174 de contactări, în două săptămâni. Studiul, desfășurat în cinci orașe (București, Timișoara, Cluj-Napoca, Iași, Brașov) a analizat site-urile HomeZZ.ro, Imobiliare.ro, LaJumate.ro, OLX.ro și Storia.ro.

Cele mai căutate locuințe, cu 50% din numărul total de contactări, sunt apartamentele cu două camere.

București este pe primul loc în top. Fiecare anunț din Capitală generează circa 26 de contactări din partea utilizatorilor. La polul opus este Moldova, cea mai puțin dinamică regiune.

Apartamentele puse la vânzare pe platformele online de imobiliare adună două treimi din totalul contactărilor, în timp ce închirierile generează doar o treime.

Jumătate din totalul de contactări este generat de OLX și Storia.ro (site-ul premium de imobiliare al OLX). Explicația este că publicarea unui anunț pe Storia.ro aduce cu sine și plasarea anunțului pe OLX. Următorul pe listă, cu 26%, este Imobiliare.ro.

Storia.ro conduce topul calității, cu un scor de 4,1 din 5 puncte posibile, și cu cel mai mare grad de intenție de cumpărare din partea utilizatorilor, cu o medie de 15 contactări pe anunț. Următorul site în topul calității a înregistrat un scor de doar 2,5.

OLX este lider în topul cantității, cu 34 de contactări pe anunț, în timp ce următorul site de imobiliare din clasament generează 26 de contactări pe anunț.

 


FOTO: Mediafax

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.