Doi antreprenori din Suceava vând pavele de 20 de milioane de euro pe an

Producătorul de pavele și borduri vibropresate Symmetrica, controlat de antreprenorii suceveni Florentina-Mihaela și Florin-Cristinel Stanciu, a încheiat anul 2016 cu afaceri de 20 de milioane de euro, în creștere cu 3% față de anul anterior. Vânzările companiei au fost sprijinite de sectorul privat.
„Sectorul privat a fost cel care a susținut în acest an vânzările de prefabricate mici, acoperind în mare parte scăderea cererilor pentru investiții cu fonduri bugetare sau comunitare. De altfel, acest lucru a reprezentat principala provocare a pieței de profil, observându-se o scădere a cererii de produse pentru infrastructură, precum borduri sau rigole”, a spus Sebastian Bobu, director executiv al Symmetrica.
Compania a livrat anul trecut 3,2 milioane de metri de pavele, borduri și elemente de infrastructură, în creștere cu 6% față de 2015. Pe lângă aportul sectorului privat, evoluția afacerilor Symmetrica în 2016 a fost influențată și de finalizarea unei noi linii de fabricație în județul Bistrița-Năsăud.
Pentru 2017, Symmetrica estimează o creștere a pieței de profil cu 10% anul acesta, până la 93,5 milioane de euro, pe fondul unei evoluții pozitive a proiectelor private și rezidențiale. „Pe acest segment s-a putut remarca deja o creștere în ceea ce privește cererea de produse din gama premium, volumele livrate către ansamblurile rezidențiale și proiectele persoanelor fizice crescând substanțial. Estimăm că această tendință va continua să fie prezentă și în 2017, însă nu excludem nici un reviriment al sectorului public, în cazul în care noul guvern va prioritiza lucrările de infrastructură”, a spus Sebastian Bobu.
Symmetrica a fost înființată în 1994 și are în prezent unități de producție la Vereşti, judeţul Suceava, Podu Iloaiei, judeţul Iași, şi Bolintin Vale, în apropiere de Bucureşti, Prejmer – Braşov şi Cociu – Bistriţa-Năsăud. Printre proiectele pentru care compania a livrat produse se numără Arena Națională, parcul balnear din Vatra Dornei, magazine Carrefour, Lidl sau Penny Market.
FOTO: Symmetrica