Dintr-o eroare tehnică, magazinul online SomProduct a vândut seturi de mese și scaune cu 10 lei. ”Toate comenzile vor fi onorate”

NewMoney 13/05/2020 | 12:25 Ştiri
Dintr-o eroare tehnică, magazinul online SomProduct a vândut seturi de mese și scaune cu 10 lei. ”Toate comenzile vor fi onorate”

Compania românească SomProduct a înregistrat o creștere de 60% a vânzărilor de mobilă și accesorii în luna aprilie 2020, comparativ cu aprilie 2019. O zi de prețuri greșite pentru 12 produse s-a tradus în vânzări de peste 100.000 euro pentru magazinul online SomProduct. Seturi de mese și scaune s-au vândut cu 10 lei. 

În această perioadă, cele mai vândute articole au fost saltelele, paturile, canapelele, seturile de mese și scaune, dar și categoria de accesorii pentru bucătărie, baie sau dormitor a înregistrat o creștere semnificativă. Valoarea medie a comenzii a fost de 1000 lei (dublu față de media categoriei de mobilă online conform cifrelor GPeC și ARMO pentru piața de e-commerce din România).

„Odată cu închiderea magazinelor fizice, o bună parte dintre clienții fideli ai brandului SomProduct au migrat către magazinul online, dar am avut surpriza plăcută să descoperim și un număr semnificativ de clienți noi, unii dintre ei fiind cei care ne cunoșteau din magazinele noastre fizice. Ca urmare, am decis că acesta este un bun moment pentru a contribui la creșterea pieței de e-commerce din România și am venit în întâmpinarea publicului cu o campanie de reduceri Super SALE de până la 90%. Categoriile pentru care au fost pregătite cele mai mari reduceri sunt scaunele de birou, decorațiunile, accesoriile pentru baie, dormitor și bucătărie, dar și paturile, mobilierul pentru copii și saltelele”, a declarat Sergiu Cadar, CEO SomProduct.

Comparativ cu aceeași perioadă a anului 2019, vânzările SomProduct au crescut cu aproximativ 60%, iar categoriile pe care s-au înregistrat cele mai mari creșteri au fost decorațiunile, canapelele, saltelele și paturile.

„Estimările specialiștilor în retail și e-commerce spun că piața de home & deco va crește în acest an. Dat fiind că publicul va petrece mai mult timp la domiciliu, apetența acestuia pentru redecorare și pentru înlocuirea unor piese de mobilier va fi în creștere. În plus, categoria de e-commerce home & deco se află la început, fiind una dintre verticalele cu potențial, dar având o rată de sub 10% din totalul pieței de e-commerce conform cifrelor raportate de GPeC și ARMO. Ca urmare, probabil că magazinele online de mobilă și decorațiuni cunosc și vor cunoaște în acest moment o reală oportunitate de a crea noi obiceiuri în rândul publicului. Publicul ar putea acum învăța că online poate dispune de o varietate mult mai mare de piese de mobilă sau decorațiuni, de o paletă mult mai largă de dimensiuni, modele, culori sau materiale’’, continuă Sergiu Cadar.

Prin urmare, din totalul achizițiilor realizate pe SomProduct.ro în luna aprilie, peste 30% au fost făcute de clienți noi pentru magazinul online. Aceștia fac parte dintr-o categorie de public care, până acum, obișnuia să efectueze achiziții în magazinele fizice ale SomProduct sau ale altor branduri din mall-uri sau magazine fizice. Acest lucru denotă faptul că până la finele anului în curs o mare parte dintre tranzacțiile din zona de mobilă și decorațiuni online vor migra către mediul digital, comportamentul consumatorului român fiind schimbat după această pandemie: numărul tranzacțiilor achitate cu cardul fiind triplat.

O eroare tehnică în weekend la lansarea campaniei de Super SALE cu reduceri de până la 90% a dus la erori în ceea ce privește prețurile a 12 produse din oferta SomProduct. În consecință, în magazinul online SomProduct au fost plasate comenzi pentru seturi de mese și scaune la 10 lei, fotoliu de masaj sau pat la același preț. În total, vestea s-a răspândit repede și au fost plasate peste 140 de comenzi sau în valoare de peste 100.000 euro.

Pentru a încuraja clienții care descoperă acum e-commerce-ul și pentru a contribui la creșterea acestei piețe, SomProduct a decis să își asume greșeala și va onora toate comenzile, în limita unei unități din fiecare produs.