Cosmetic Plant, afaceri în creștere cu 17% în 2016, la peste 10,4 milioane de lei

Cristina Dobreanu 02/02/2017 | 11:39 Ştiri
Cosmetic Plant, afaceri în creștere cu 17% în 2016, la peste 10,4 milioane de lei

Producătorul de cosmetice clujean Cosmetic Plant a înregistrat anul trecut afaceri de 10,4 milioane de lei (2,3 milioane de euro),  în creștere cu 17% față de anul anterior.

Cosmetic Plant mizează pe un avans de cel puțin 10% a afacerilor în acest an.

„Creșterea business-ului în 2016 a fost determinată de mai mulți factori. Printre aceștia se numără mărirea gamei sortimentale, creșterea notorietății brandului și lansarea livrărilor către lanțul de super și hipermarketuri Carrefour, în a doua jumătate a anului. De asemenea, creșterea gamei sortimentale Cosmetic Plant la majoritatea partenerilor a avut un efect benefic”, a declarat Susana Laszlo, Director General al Cosmetic Plant.

Aceasta a subliniat, în plus, că majorarea business-ului a fost impulsionată și de vânzările mari pentru produsele solare, odată cu lărgirea gamei cu produse bazate pe ulei de cocos BIO, acest lucru fiind facilitat și de condițiile meteorologice favorabile din lunile calde.

În ceea ce privește volumul produselor vândute, acesta s-a situat la circa 1,2 milioane de unități.

„Și în cazul shop-ului nostru online, în 2016 am realizat o creștere cu 16% a vânzărilor, româncele fiind tot mai interesate de achiziția de produse cosmetice online. Raportat la cele mai bine vândute produse, cremele antirid sunt cele mai cerute, cu 57,4% din totalul produselor destinate îngrijirii tenului”, a mai spus Susana Laszlo.

În ceea ce privește exporturile companiei, reprezentanta Cosmetic Plant a subliniat, de asemenea, că anul 2016 a adus noi parteneriate în țări precum Spania și Grecia, dar și lărgirea gamei sortimentale către magazinele partenere din Ungaria, unde compania deține și o reprezentanță. În plus, de anul trecut produsele Cosmetic Plant sunt disponibile și pe alte două noi piețe, Franța și Cipru.

Cosmetic Plant a fost înființat în 1991 la Cluj-Napoca, compania a adus în prim-plan calitatea produselor fabricate. Farmacista Ileana Mester, fondatoarea Cosmetic Plant, cu o experiență de peste 20 de ani în cosmetologie, a crezut în puterea pe care natura o poate conferi științei și a mizat pe folosirea ingredientelor naturale în toate produsele sale.

În prezent, portofoliul Cosmetic Plant include peste 100 de produse, împărțite în 16 game sortimentale grupate în funcție de ingredientul activ principal (gălbenele, cătină, ulei de măsline, Q10 + ceai verde, ulei de argan etc.) sau de utilizarea produsului (protecție solară, anticelulită, îngrijirea părului).

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.