Consumul la putere: Bucureștiul a atras cele mai multe noi branduri de retail din regiune
Peste 20 de noi branduri internaționale de retail au intrat în centrele comerciale din București în ultimul an, Capitala fiind, alături de Praga, la vârful clasamentului orașelor din Europa Centrală și de Est din perspectiva atragerii de noi retaileri, potrivit datelor companiei de consultanță imobiliară CBRE România.
Aproximativ 80 de noi branduri internaționale, în principal din Italia, Statele Unite ale Americii sau Marea Britanie au intrat în ultimul an pe piețele din Europa Centrală și de Est și au deschis peste 85 de noi spații comerciale. Bucureștiul și Praga au atras, fiecare, câte 22 de noi branduri.
Printre retailerii care au intrat în ultimul an pe piața locală se numără Forever 21, Uterque, 4F, O bag, US Polo, COS, Skechers, Superdry sau NYX.
“Nivelul consumului și cheltuielile cu retailul din țările dezvoltate ale Europei Centrale și de Est au crescut cu 6,6% în 2016, însă păstrează în continuare un nivel redus față de statele din Vestul Europei. Centrele comerciale moderne, retail park-urile sau spațiile comerciale stradale s-au dezvoltat într-un ritm accelerat în regiune, ceea ce a condus la o creștere puternică a interesului retailerilor pentru extindere, lucru care creează premisele intrării unor noi nume (…). România este a doua cea mai populată țară din regiune, cu semnale pozitive clare în privința evoluției economice, a creșterilor salariale, cât și a cheltuielilor, iar toate aceste semnale vor atrage noi jucători la nivel local”, a spus Walter Woelfler, head of retail în cadrul CBRE CEE.
Potrivit datelor CBRE, 34% din noii retaileri intrați reprezintă branduri de lux, destinate segmentului de business, iar 13% a fost reprezentat de cafenele și restaurante.
“Generatia Millennials cheltuie aproximativ 50% din venituri pe relaxare, în special pentru ieșirile cu prietenii, achiziții de produse și servicii, cinematograf, concerte sau activități variate, tendință care se observă și în cazul Generației Z, a persoanelor născute între 1995 și 2010. Spre deosebire de Millennials, cei din Generația Z își doresc să petreacă mai mult timp liber fiind mai productivi sau creativi și nu doar pentru ieșirile cu prietenii. Tot aceștia sunt și cei pentru care granițele dintre online și offline nu mai există și, practic un magazin fizic și o ofertă online nu vor mai oferi diferențe notabile. Aici intervine avantajul conceptului omni-channel, care va elimina barierele comerciale dintre tradițional și online”, a declarat Luiza Moraru, head of asset&retail services în cadrul CBRE.
Sursă foto: NewMoney