Ce lanț de hipermarketuri a reușit să depășească borna de afaceri de 10 miliarde de lei

Andreea Neferu 29/05/2018 | 13:14 Ştiri
Ce lanț de hipermarketuri a reușit să depășească borna de afaceri de 10 miliarde de lei

Lanțul german de hipermarketuri Kaufland a înregistrat afaceri de 10,09 miliarde de lei (220 de milioane de euro) anul trecut, în creștere cu 4,1% față de anul 2016. Astfel, rețeaua își menține poziția de lider în retailul cu dominantă alimentară din România, fiind și primul jucător care reușește să depășească pragul de vânzări de 10 miliarde de lei.

Compania, care are peste 15.000 de angajați, are în prezent o rețea de 119 hipermarketuri la nivel național, iar pentru anul acesta a anunțat că va investi 200 de milioane de euro în expansiune și modernizarea magazinelor existente. După ce anul trecut a inaugurat patru magazine și încă unul sezonier, la Sovata, Kaufland pregătește pentru 2018 deschiderea a zece noi magazine, ”inclusiv în orașe de dimensiuni mici”, potrivit companiei. În prezent, peste 70% din furnizorii Kaufland România sunt români.

„Ne dorim să ne men­ținem o dinamică pozitivă în expansiune, mai este loc pe piață și de aceea vom ține apăsată pedala de accelerație și în pe­ri­oada următoare“, spunea la începutul anului pentru NewMoney Valer Hancaș, director corporate affairs și comunicare în cadrul Kaufland România.

Kaufland a mai lansat anul trecut – deo­camdată doar într-un magazin din București și trei din Iași – un proiect de galerie comercială ce include un spațiu de cumpărături în exteriorul magazinelor, precum și o zonă de food court cu restaurante, patiserii și cafenele.

 

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.