Bucureștenii lasă zilnic 600.000 de euro în mallul AFI din Cotroceni

Andreea Neferu 23/05/2017 | 15:54 Ştiri
Bucureștenii lasă zilnic 600.000 de euro în mallul AFI din Cotroceni

Dezvoltatorul israelian AFI Europe a încheiat primul trimestru al acestui an cu un venit operațional net în România de 12,2 milioane de euro, în creștere cu 12,7% față de aceeași perioadă a anului precedent.

Centrul comercial AFI Cotroceni, cel mai important activ al israelienilor pe plan local, a avut un venit operațional net de 8,3 milioane de euro în primele trei luni ale anului, obținând rezultate mai mari cu 2,4% față de cele înregistrate în aceeași perioadă a anului trecut.

În prezent, AFI Cotroceni este în proces de finalizare a lucrărilor de extindere în urma cărora suprafața închiriabilă totală a centrului comercial va crește cu 6.500 de metri pătrați. Acest nou spațiu va găzdui în principal brand-ul de fashion Peek&Cloppenburg, care va deschide un magazin de 5.200 metri pătrați. În urma lucrărilor de extindere, AFI Cotroceni va avea o suprafață închiriabilă totală de aproape 90.000 metri pătrați.

Vânzările retailerilor din AFI Cotroceni (cifra de afaceri) s-au ridicat aproape 54 de milioane de euro în primele trei luni ale acestui an, ceea ce înseamnă că media zilnică de vânzări a acestui centru comercial este de 600.000 de euro, potrivit calculelor NewMoney. Numărul vizitatorilor din AFI Cotroceni a înregistrat o medie de 50.000 de persoane pe zi, ambii indicatori menținându-și stabilitatea valorilor atinse în primul trimestru al anului trecut.

Pe de altă parte, vânzările retailerilor (cifra de afaceri) din centrul comercial AFI Ploiești s-au apreciat cu peste 12%, în timp ce numărul vizitatorilor din centrul comercial a crescut cu 7%. De asemenea, venitul operaţional net (NOI) a crescut cu 16% în primele trei luni ale anului curent, față de perioada similară din 2016, atingând o valoare de 1,2 milioane de euro.  Gradul actual de ocupare a centrului comercial din Ploiești este de 99%.

Gradul de ocupare al AFI Park, proiect de birouri construit în jurul mall-ului AFI Cotroceni, este de aproape 100%. Complexul de  birouri, format din cinci clădiri, însumează o suprafață închiriabilă de 70.000 de metri pătrați,

„Rezultatele financiare (…) și ritmul permanent de dezvoltare economică din România ne oferă ocazia de a ne continua și extinde proiectele aflate în derulare și de a investi în unele noi. Este cazul proiectului de 60.000 de metri pătrați din centrul Brașovului, AFI Brașov – care include un centru comercial și un proiect de birouri; al celui de 56.000 de metri pătrați de spatii de birouri clasa A AFI Tech Park din Bulevardul Progresului din București și al primului proiect rezidențial dezvoltat de AFI Europa România –  AFI City situat pe Bulevardul Bucureștii Noi. De asemenea, continuăm să ne menținem interesul de a sesiza și da curs oportunităților, fie că va fi vorba despre dezvoltarea de noi centre comerciale sau de proiecte de centre de birouri”, a declarat David Hay, CEO al AFI Europe România.


FOTO: AFI Palace Cotroceni

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.