Bara Levente a vândut Supremia, cel mai mare producător de condimente din România, către compania franceză Solina

Cristina Dobreanu 27/03/2017 | 12:42 Ştiri
Bara Levente a vândut Supremia, cel mai mare producător de condimente din România, către compania franceză Solina

Antreprenorul Bara Levente, fondatorul și proprietarul producătorului de ingrediente pentru industria alimentară, lider pe piața locală de condimente, a vândut afacerea către compania francez Solina.

Valoarea tranzacției nu a fost făcută publică. Tranzacția va fi supusă aprobării din partea Oficiului Concurenței care, cel mai probabil, va veni în următoarele luni, potrivit unui comunicat emis de Solina.

Cu sediul în Alba Iulia, Supremia este lider pe piața de ingrediente alimentare și condimente din România și este prezentă pe piațele Europei de Est și de Vest, precum și în Scandinavia. Grupul are în prezent, peste 300 de angajați și vânzări de 52,1 milioane de euro în 2016. După achiziție, echipa actuală de management va rămâne în companie.

Pentru Solina, achiziția reprezintă ultimul pas al strategiei de dezvoltare externe în industria alimentară europeană.

„Supremia este o companie importantă care a crescut puternic în ultimii zece ani. Este condusă de către o echipă antreprenorială care a construit un portofoliul de soluții și oferte de sezon impresionante având o fabrică modernă. (…) Suntem optimiști în legătură cu echipa și abia așteptăm să lucrăm cu noii membri Solina”, a declarat Laurent Weber, CEO al Solina Group.

Laurent Weber a mai precizat că „această tranzacție este un pas major pentru companie, în special în Europa de est și Supremia va deveni centrul nostru regional. Vrem să ne extindem în Europa printr-o strategie consolidată pe toate piețele importante, iar această achiziție se potrivește perfect rețelei noastre de centre de servicii pe continent și nu numai”.

La rândul său, Bara Levente a spus că „Supremia este astăzi un jucător important pe piața ingredientelor alimentare, cu o creștere foarte rapidă în ultimii 15 ani bazată pe un sistem de eficient de management și o echipă motivată. Mi-am dat seama că menținerea aceastei direcții de creștere cu mine ca acționar unic a devenit din ce în ce mai dificilă, de aceea am decis în urmă cu cu an să găsesc partenerul potrivit pentru Supremia”.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.