Vânzările de mașini de lux, mai rapide decât piața auto

Emil Popescu 26/05/2017 | 16:26 Ştiri
Vânzările de mașini de lux, mai rapide decât piața auto

Vânzările de automobile premium cresc mai rapid decât întreaga piaţă auto românească. Evoluţia nu este surprinzătoare, întrucât nici criza care a început în urmă cu zece ani nu reuşise să tempereze (de tot) apetitul românilor pentru maşini scumpe şi cu dotări de top.

Clasa F (a maşinilor premium) se remarcă în rezultatele pieţei după primele patru luni ale anului, cu un avans de 18,6%. Evoluţia nu o depăşeşte pe cea din 2016, de +24,4%, dar este superioară plusului de 14,4% raportat de piața auto, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Topul mărcilor rămâne dominat de Mercedes-Benz, BMW şi Audi.

După primele patru luni, vânzările Mercedes au accelerat la un total de 1.147 unităţi, fiind urmate de cele ale BMW (770) şi Audi (621).

Dacă se păstrează trendurile de vânzări ale începutului de an, Mercedes va fi, pentru al patrulea an consecutiv, liderul segmentului în funcţie de volumul vânzărilor, indică informaţiile comunicate de APIA.

Pe modele, bătălia din vârful clasamentului s-a dus anul trecut între Mercedes-Benz Clasa S (vândut în 160 de exemplare) şi BMW Seria 7 (119 unităţi).

În România, una din zece mașini noi vândute este din clasa premium, unde regăsim, în afară de cele trei mărci germane menționate, branduri precum Alfa Romeo, Bentley, Jaguar, Jeep, Land Rover, Lexus, Maserati, MINI, Porsche, Rolls-Royce și Volvo.

Majorarea comenzilor pentru maşinile premium are loc în contextul în care veniturile celor mai bogaţi români – principalii cumpărători ai automobilelor de lux – au crescut în ultimii ani mai rapid decât au făcut-o veniturile celor cu puţini bani în conturi. Tendinţa a fost remarcată (şi) de BNR, într-un raport prezentat miercuri public.

Creşterile de venituri de pe piaţa românească nu puteau scăpa atenţiei constructorilor auto. Astfel că de exemplu pentru Rolls-Royce piaţa imobiliară dintr-o ţară este unul dintre cei mai importanţi indicatori cu ajutorul căruia marca britanică identifică potenţialul vânzărilor.

În România anul trecut nu a fost înmatriculat niciun Rolls-Royce nou, iar în 2015 a fost înmatriculat unul singur. În total, în ţară sunt înregistrate 128 de automobile ale mărcii, din care 17 importate anul trecut, la mâna a doua.

Marca este prezentă în România printr-un service oficial, deținut de Automobile Bavaria.

 


FOTO: NewMoney

Emil are o experiență de peste 15 ani în presa economică, din care 13 la agenția Mediafax. Pentru NewMoney scrie pe domenii precum energie, industrie și auto.