Piața berii, în ușoară creștere. Cât trebuie să muncească un român pentru un litru de bere, față de un german

Gabriel Bucur 27/09/2017 | 15:22 Ştiri
Piața berii, în ușoară creștere. Cât trebuie să muncească un român pentru un litru de bere, față de un german

Piața berii din România a crescut cu 2%, în primele șapte luni ale acestui an, față de aceeași perioadă a anului trecut, ceea ce reprezintă „o evoluție moderată”, anunță Asociația Berarii României, care citează datele Deloitte.

„(…) numai rezultatele finalului de an vor putea să confirme, sau să infirme, consolidarea acestui trend. Un factor determinant al evoluției pozitive a pieței berii rămâne în mod cert asigurarea în continuare a unui context economic și a unui cadru de reglementare predictibile, cele care au permis de altfel pieței berii ca începând de anul trecut să evolueze în mod natural, bazându-se pe dinamica cererii și ofertei”, a declarat Julia Leferman, directorul general al Asociația Berarii României.

Sectorul berii are un rol important în dezvoltarea economiei României, spun specialiștii, dat fiind faptul că are la bază o producție locală de 97% și folosește ingrediente provenite din agricultura locală în proporție de 70%. Totodată, sectorul berii are și rolul de motor al economiei României, lucru confirmat de valoarea adăugată pe care o generează în domeniile conexte de activitate, valoare ce depășește 860 de milioane de euro. În același timp, contribuția la bugetele de stat și locale este de peste 530 de milioane de euro, spun reprezentanții Asociației.

Susținem predictibilitatea contextului economic, întrucât astfel poate fi protejată puterea de cumpărare a românilor. Pentru a-și cumpăra un litru de bere, un român trebuie să muncească 22 minute, în timp ce un german trebuie să muncească doar 8 minute, iar un olandez 9 minute. Intervenția unui factor economic imprevizibil poate mări oricând acest decalaj, cu consecințe negative pentru întregul lanț de activități conexe producției de bere: agricultura, HoReCa, comerțul cu amănuntul, transporturile, industria de ambalaje”, a mai spus Julia Leferman, citând date Eurostat și Numbeo.

Sectorul berii are o influență semnificativă și asupra gradului de ocupare a forței de muncă, prin crearea, în întreaga țară, direct și indirect, a 85.000 de locuri de muncă pentru români, au mai precizat cei din Asociația Berarii României. „(…) fiecare pahar de bere pe care îl savurăm înseamnă și locuri de muncă, valoare adăugată, importante contribuții la bugetul de stat”, a conchis Julia Leferman.

 


FOTO: Guliver / Getty Images

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.