Companii

Ritmul alert în care românii își amenajează și renovează locuințele se reflectă în businessul companiilor de bricolaj

Ritmul alert în care românii își amena­jează și reamenajează locuințele, alimentat de investițiile constante din imobiliare, se reflectă și în afacerile locale de bri­colaj. Iar Leroy Merlin este doar un exemplu.

Leroy Merlin, unul dintre cei mai mari ju­cători din piața locală de bricolaj, se află pe ultima sută de metri cu deschiderea unui nou magazin, prima din 2021 în plan local. Pentru retailerul francez cu o echipă de peste 2.000 de angajați în România, strategia de extindere continuă fără întrerupere, ținta pe următorii ani fiind dublarea numărului de magazine fizice.

De la 18 la 36

Cu o cifră de afaceri de 1,9 miliarde de lei în 2019 (peste 400 de mili­oane de euro), ultimul an pentru care există date publice, Leroy Merlin vrea să ajungă pe termene mediu și lung la 36 de unități deschise în România, de la 18 în momentul de față, într-o perioadă în care segmentul de bricolaj are o tendință de creștere con­tinuă. Pandemia a scos în evidență dorința românilor de a-și amenaja casele, mai ales că mulți au schimbat biroul de la serviciu cu unul rea­daptat în propria locuință.

Un studiu publicat recent de unul dintre concurenții direcți ai lanțului Leroy Merlin – Brico Dépôt (cu afaceri de 234 de mili­oane de euro în 2019, în România) – scoate astăzi în evidență care au fost cele mai cău­tate produse de bricolaj în ultimul an. Astfel, consumatorii s-au orientat cu precădere către proiectele care vizau instalații sanitare, electrice, încălzirea sau securitatea lo­cuințelor (24%), renovarea bucătăriei (23%), întreținerea și reparația casei (23%), renovarea băii (23%), zugrăvirea și decora­rea pereților (22%).Totodată, studiul a ară­tat și care au fost cele mai populare alegeri ale românilor când vine vorba despre pro­iectele de ame­na­jare a casei. Astfel, 68% din consumatori au preferat să realizeze pro­iecte de bricolaj și de grădinărit pentru a se relaxa, în timp ce 59% au căutat modalități de îmbunătățire a spațiului pentru a lucra de acasă. În ace­lași timp, 57% au declarat că au deprins noi abilități de bricolaj în ulti­mele luni, iar 48% au avut mai mult timp să facă lucrări do-it-yourself (DIY) pentru casă și grădină.

Evaluată la peste patru miliarde de euro cu un an înainte de criza sanitară, piața lo­cală de DIY este dominată în prezent de De­deman (cu afaceri de 1,75 miliarde de euro în 2019), companie controlată de frații Dragoș și Adrian Pavăl, urmată de retaileri cu acționariat străin, dintre care Leroy Merlin și Brico Dépôt se află în top.

Piața locu­in­­țelor din România este o piață de cinci mi­liarde de euro, care se poate dubla în ur­mătorii cinci ani. De ce? Cei mai mulți ro­mâni sunt proprietari ai caselor (96%) și le place să renoveze, să schimbe și să deco­reze tot timpul“, declara anul trecut Frédéric Lamy, chief executive officer (CEO) al Leroy Merlin România, în­tr-un interviu pentru risco.ro.

De altfel, contextul favorabil al pieței dic­tează și deciziile din prezent ale acestuia. Pe termen scurt, sunt programate două noi des­chideri de magazine. Primul va fi lansat pe 14 mai, la Târgoviște, și este construit pe o suprafață totală de 10.000 de metri pă­trați, cu un portofoliu de peste 25.000 de pro­duse. „Această deschidere se înscrie în strategia noastră de extindere accelerată a rețelei pe plan local, prin care ne propunem să devenim lider în piața de DIY în România“, spune Frédéric Lamy. Al doilea magazin va fi lansat la Brașov, dar nu anul acesta, ci în 2022. Terenul a fost pre­gătit încă de anul trecut, când Leroy Merlin a achiziționat un spațiu de 7.500 de metri pătrați, în locul fostului magazin Praktiker din orașul de sub Tâmpa. „Și nu sunt singurele noastre proiecte. În contextul în care am continuat să creștem cu aproximativ 10%, planurile noastre merg mai departe“, mai spune Lamy.

Un plus pentru business

Între aceste planuri, segmentul online ocupă un loc important pentru francezii de la Leroy Merlin, tot așa cum și ceilalți jucători din retail, din toate domeniile de activitate, și-au optimizat platformele, acest domeniu ajungând anul trecut la o valoare-record de 5,6 miliarde de euro, potrivit estimărilor Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO). „Noi încercăm constant să ne aliniem ten­din­țelor de digitalizare care își pun amprenta asupra consumatorului în toate aspectele vieții sale“, adaugă Lamy.

O altă mișcare făcută de Leroy Merlin în pandemie, cu efecte pozitive și în prezent, vizează comenzile prin telefon, care au devenit rapid unul dintre cele mai utilizate ca­nale de cumpărături pentru toate cele 18 magazine. Implementată inițial în luna martie 2020, ca o soluție de siguranță pentru a evita aglomerarea din magazine în perioada stării de urgență, comanda telefonică s-a dovedit a fi o opțiune de lungă durată, mai ales în rândul lucrătorilor din construcții.

„Pandemia de COVID-19 a influențat obiceiurile noastre de cumpărare, consumatori și companii deopotrivă, producând schimbări orientate către creșterea efi­cienței și siguranței în relația dintre aface­rea care vinde bunurile și clientul care le achiziționează. Implementarea acestui concept de vânzare la distanță, mai precis comenzile prin telefon, a fost răspunsul nostru strategic la aceste circumstanțe fără precedent“, detaliază Lamy.

La nivel mondial, Leroy Merlin este unul dintre cei mai mari jucători de bricolaj, cu 800 de magazine în 15 țări din Europa, Asia, Africa și America de Sud și peste 115.000 de angajați. În momentul de față, rețeaua Leroy Merlin face parte din grupul Adeo, controlat de familia franceză Mulliez, care de­ține și alte branduri din retail, precum hiper­­marketurile Auchan și magazinele De­­cathlon.

Acest articol a apărut în numărul 114 al Revistei NewMoney

FOTO: Getty

Senica Micu

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente.

Recent Posts

Lazea (BNR): Cei care solicită noi facilităţi fiscale, salarii, ştiind bine că anul viitor va urma o corecţie, la ce se aşteaptă?

Adâncirea dezechilibrelor fiscale prin solicitarea de facilităţi ar putea avea la bază o speranţă deşartă…

52 de minute ago

Meta Platforms, sub lupa anchetatorilor UE pentru conţinutul online

Compania Meta Platforms este vizată de o investigaţie majoră din partea Uniunii Europene legată de…

o oră ago

Undă verde pentru referendumul de aderare a Republicii Moldova la UE

Parlamentul de la Chişinău a adoptat joi o hotărâre privind desfăşurarea referendumului privind aderarea Republicii…

14 ore ago

Bulgarii dau în judecată Gazprom pentru întreruperea livrărilor de gaze

Ministerul Energiei de la Sofia a anunţat că Bulgargaz intenţionează să declanşeze o acţiune în…

14 ore ago

Veşti bune pentru medici. Decizia luată de CNAS privind plata serviciilor medicale

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a anunţat ce decizie a luat în urma…

14 ore ago

52 de noi contractate de finanţare prin Programul Anghel Saligny, în valoare de peste 690 milioane lei

Ministrul Dezvoltării, Adrian-Ioan Veştea, a semnat 52 de noi contracte de finanţare prin Programul Naţional…

15 ore ago

Acest website folosește cookies