Leroy Merlin vine din 2019 în polul comercial de pe Pallady și vrea 30-35 de magazine pe harta României până în 2025

Cristina Dobreanu 04/10/2017 | 16:04 Ştiri
Leroy Merlin vine din 2019 în polul comercial de pe Pallady și vrea 30-35 de magazine pe harta României până în 2025

Retailerul de bricolaj Leroy Merlin va inaugura în 2019 un magazin în polul comercial Pallady din estul Bucureștiului, acesta fiind a treia unitate pe care francezii o au în Capitală.

„Toată lumea va fi acolo și vom fi și noi. Cred în partea aceasta a Bucureștiului, pe care mulți retaileri au ignorat-o multă vreme”, a spus, într-o conferință de presă, Frederic Lamy, directorul general al Leroy Merlin România.

Investiția în unitatea care va fi amplasată pe un teren de patru hectare, este de „peste zece milioane de euro”, potrivit lui Frederic Lamy.

Recent, și retailerul austriac kika a anunțat că va deschide al doilea magazin al rețelei din România, tot în polul comercial de pe bulevardul Theodor Pallady, care mai cuprinde magazine precum Dedeman, Auchan, Jumbo și, în viitor, un magazin IKEA.

De asemenea, tot pentru 2019, retailerul francez de bricolaj mai are în plan deschiderea unui alt magazin, tot în București, însă de această dată în vestul Capitalei. Pentru acesta planurile nu sunt însă la fel de clare, iar investiția va fi una mai mică decât în cazul unității care va fi deschisă în Pallady.

Anul viitor, Leroy Merlin va deschide un al doilea magazin la Craiova, în partea de vest a orașului, prin rebranduirea fostului BauMax din oraș. „Aveam de gând ca, la un moment dat, să facem aici un al doilea Leroy Merlin, dar sincer nu mă așteptam să fie atât de repede”, a mai spus Lamy. Investiția în remodelarea magazinului se ridică la circa 1-2 milioane de euro.

Totodată, până în 2025, retailerul de bricolaj vrea să pună pe harta României dublul numărului de magazine pe care îl are în prezent în România, obiectivul fiind de „30-35 de magazine”. Orașe precum Timișoara, Cluj, Arad, Satu Mare, Baia Mare, Galați, Brăila, Focșani, Târgoviște sau Slatina  se află pe radarul Leroy Merlin. Deocamdată executivul francez nu dezvăluie toată strategia pentru expansiune, însă menționează că, cel mai probabil, pentru orașele mici, formatele mici ar fi cele mai potrivite. Bucureștiul rămâne și el în continuare pe listă, Lamy spunând că aici există potențial pentru zece magazine Leroy Merlin.

Frederic Lamy a mai precizat că retailerul de bricolaj a trecut pe profit, iar în ceea ce privește afacerile, acestea ar depăși 400 de milioane de euro în acest an, fără a da însă o cifră precisă. Spre comparație, liderul pieței de profil, compania Dedeman, a depășit anul trecut pragul de un miliard de euro în ceea ce privește cifra de afaceri.

Francezii au preluat în 2014 cele 15 magazine operate pe plan local de retailerul BauMax, însă procesul de renovare a implicat doar 12 unități, în contextul în care unitățile din Chitila (aflat la câteva sute de metri de prima unitate Leroy Merlin deschisă în România în 2011), Craiova și Pitești au fost închise.

De altfel, în cazul fostului magazin BauMax din Chitila, retailerul plănuiește să folosească spațiul pentru scopuri interne (traininguri pentru angajați), iar pe termen lung, vrea să facă organizeze cursuri de bricolaj pentru clienți. Cât despre unitatea BauMax din Pitești, aceasta este închiriată pentru moment unei companii industriale.

„Suntem în continuare interesați de orașul Pitești, dar încă nu am găsit o zonă potrivită (pentru a deschide un nou magazin, n.r.). Sper că la un moment dat vom găsi”, a mai spus Frederic Lamy.

Retailerul a inaugurat în acest an un nou magazin la Oradea, de 14.000 de metri pătrați, ajungând la o rețea de 16 unități la nivel național.

Compania are, în prezent, 2.000 de angajați, iar odată cu deschiderea de la Craiova de anul viitor, va ajunge la 2.200.

Piața de bricolaj din România este estimată la 2-3 miliarde de euro iar principalii jucători sunt Dedeman, Hornbach, Leroy Merlin, Brico Depot și Mr. Bricolage.

 

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.