Businessul de ceasuri inteligente Vector Watch, fondat de un grup de antreprenori români, a intrat în portofoliul companiei Fitbit la începutul acestui an pentru 15 milioane de dolari, potrivit raportului financiar pe 2016 al producătorului american de gadgeturi pentru fitness.
Compania americană Fitbit a precizat la momentul achiziției că a preluat „anumite active” ale Vector Watch, „o companie de dispozitive purtabile foarte respectată din Europa, cunoscută pentru abordarea inovativă și funcțională legată de design și dezvoltare”. Totodată, americanii spuneau că tranzacția „exclude produsele hardware ale Vector Watch”. Astfel, Fitbit a preluat doar drepturile intelectuale ale Vector Watch, precum și echipa care se află în spatele businessului, și va pune bazele unui centru de cercetare și dezvoltare „revoluționar” la București, al cărui vicepreședinte este chiar Andrei Pitiș, unul dintre fondatorii startup-ului.
Citiți și: Tranzacție-surpriză: businessul Vector Watch intră în portofoliul americanilor de la Fitbit
Vector Watch a fost fondat în 2013 de către Andrei Pitiș (foto), fost general manager la Ixia România. Lui i s-au alăturat, la vremea respectivă, co-fondatorii Irina Alexandru și Dan Tudose, cu experiență în design de produs, respectiv design hardware, precum și alți ingineri hardware, designeri și dezvoltatori software.
Citiți și: Americanii de la Fitbit: tranzacția cu Vector Watch exclude partea de hardware
De asemenea, Fitbit a făcut publică și suma cu care a achiziționat Pebble anul trecut, un alt producător de smartwatch-uri mult mai cunoscut, mai ales pe piața nord-americană – 23 de milioane de dolari. La scurt timp după anunțarea preluării (care a inclus, ca și în cazul startup-ului românesc, echipa și partea de software), Pebble a anunțat că își va închide producția.
Compania Fitbit, care are sediul la San Francisco, a fost fondată în 2007 de doi antreprenori din Statele Unite, James Park și Eric N. Friedman, iar acum are birouri în mai multe orașe din lume: Boston, Dublin, Hong Kong, Shanghai, Seul, Minsk, New Delhi și Tokio.
În portofoliul companiei, care este listată la bursa din New York, se află produse precum brățările de fitness sau alte gadgeturi care se adresează iubitorilor de fitness. În 2016, Fitbit a avut venituri de 2,17 miliarde de dolari.
Citiți și: Virusul de început: cum se finanțează startup-urile românești de tehnologie
Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…
Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…
Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…
Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…
Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…
Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…
Acest website folosește cookies