Cât a plătit Fitbit pentru startup-ul românesc Vector Watch

NewMoney 23/02/2017 | 11:50 Ştiri
Cât a plătit Fitbit pentru startup-ul românesc Vector Watch

Businessul de ceasuri inteligente Vector Watch, fondat de un grup de antreprenori români, a intrat în portofoliul companiei Fitbit la începutul acestui an pentru 15 milioane de dolari, potrivit raportului financiar pe 2016 al producătorului american de gadgeturi pentru fitness.

Compania americană Fitbit a precizat la momentul achiziției că a preluat „anumite active” ale Vector Watch, „o companie de dispozitive purtabile foarte respectată din Europa, cunoscută pentru abordarea inovativă și funcțională legată de design și dezvoltare”. Totodată, americanii spuneau că tranzacția „exclude produsele hardware ale Vector Watch”. Astfel, Fitbit a preluat doar drepturile intelectuale ale Vector Watch, precum și echipa care se află în spatele businessului, și va pune bazele unui centru de cercetare și dezvoltare „revoluționar” la București, al cărui vicepreședinte este chiar Andrei Pitiș, unul dintre fondatorii startup-ului.

Citiți și: Tranzacție-surpriză: businessul Vector Watch intră în portofoliul americanilor de la Fitbit

Vector Watch a fost fondat în 2013 de către Andrei Pitiș (foto), fost general manager la Ixia România. Lui i s-au alăturat, la vremea respectivă, co-fondatorii Irina Alexandru și Dan Tudose, cu experiență în design de produs, respectiv design hardware, precum și alți ingineri hardware, designeri și dezvoltatori software.

Citiți și: Americanii de la Fitbit: tranzacția cu Vector Watch exclude partea de hardware

De asemenea, Fitbit a făcut publică și suma cu care a achiziționat Pebble anul trecut, un alt producător de smartwatch-uri mult mai cunoscut, mai ales pe piața nord-americană – 23 de milioane de dolari. La scurt timp după anunțarea preluării (care a inclus, ca și în cazul startup-ului românesc, echipa și partea de software), Pebble a anunțat că își va închide producția.

Compania Fitbit, care are sediul la San Francisco, a fost fondată în 2007 de doi antreprenori din Statele Unite, James Park și Eric N. Friedman, iar acum are birouri în mai multe orașe din lume: Boston, Dublin, Hong Kong, Shanghai, Seul, Minsk, New Delhi și Tokio.

În portofoliul companiei, care este listată la bursa din New York, se află produse precum brățările de fitness sau alte gadgeturi care se adresează iubitorilor de fitness. În 2016, Fitbit a avut venituri de 2,17 miliarde de dolari.

Citiți și: Virusul de început: cum se finanțează startup-urile românești de tehnologie