Ştiri

Vânzările grupului Renault au scăzut în trimestrul al treilea. Cum s-a descurcat Dacia?

Grupul auto francez Renault a anunţat vineri o scădere a vânzărilor în trimestrul al treilea, ca urmare a declinului producţiei partenerilor Nissan şi Daimler, închiderii pieţei iraniene şi scăderii cererii pentru automobile echipate cu motoare diesel, informează Reuters.

În perioada iulie-octombrie, veniturile realizate de grupul Renault au scăzut cu 1,6%, până la 11,296 miliarde euro, în timp ce înmatriculările mondiale ale grupului, care cuprinde mărcile Renault, Dacia, Lada, Alpine, Renault Samsung Motors şi Jinbei Huasong, au scăzut cu 4,4% până la 852.198 vehicule.

Renault, șoc pentru investitori

Proprietarul Dacia i-a şocat pe investitori săptămâna trecută când a emis un avertisment de profit iar vineri a oferit explicaţii pentru vânzările sale sub aşteptări.

Astfel, în Europa, unde livrările Renault au scăzut cu 3,4% chiar dacă piaţa a crescut cu 2,4%, compania a dat vina pe rezultatele solide din perioada similară a anului trecut precum şi pe întârzierile înregistrate la introducerea noii versiuni a modelului Clio.

Acest model, a doua cea mai bine vândută maşină din Europa, ar urma să joace un rol central în politica de majorare a preţurilor pentru grupul Renault.

Conform cifrelor publicate vineri, scăderea vânzărilor în trimestrul al treilea a afectat în principal marca Renault, în cazul căreia livrările de autoturisme şi utilitare au scăzut cu peste 10% în trimestrul al treilea.

Livrările Dacia au crescut

În schimb, în cazul mărcii Dacia, livrările au crescut cu 9,3% în trimestrul al treilea până la 166.176 unităţi. Pe ansamblul primelor nouă luni, un număr de 563.268 de autoturisme şi utilitare marca Dacia au fost vândute la nivel mondial.

Pe piaţa din România, grupul Renault a vândut în primele nouă luni ale acestui an un număr de 52.871 de vehicule, ceea ce plasează România pe locul 15 în clasamentul celor mai importante pieţe pentru grupul francez.

Pentru 2019, grupul Renault şi-a revizuit în jos estimările privind evoluţia pieţei auto mondiale, care ar urma să înregistreze un declin de aproximativ 4%, faţă de unul de 3% cât estima anterior. În ceea ce priveşte propriile sale rezultate, Renault mizează pe o scădere a vânzărilor cuprinsă între 3% şi 4% în acest an şi pe o marjă operaţională de ordinul a 5%, faţă de obiectivul precedent de 6%.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.


Sursa: Agerpres

NewMoney

Recent Posts

Gazprom a pierdut 6,9 miliarde de dolari în 2023 după reducerea livrărilor de gaze spre Europa

Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…

3 zile ago

Compania de retail Walmart își închide toate clinicile de sănătate

Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…

3 zile ago

Rezervele valutare ale BNR au scăzut la 62,5 miliarde de euro

Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…

3 zile ago

Macron nu renunţă la ideea de a trimite trupe în Ucraina şi ia în calcul arma nucleară

Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…

3 zile ago

Domeniul Regal Săvârşin se deschide publicului pe 1 iunie (VIDEO)

Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…

3 zile ago

Peste 3000 de șoferi de TIR și 500 de îngrijitori de persoane din Filipine vor veni în România în 2025

Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…

3 zile ago

Acest website folosește cookies