Ştiri

În doi ani, 75% din directorii de IT vor ajunge să recunoască limitările IT-ului tradițional

Până în 2020, structura piețelor la nivel global se va schimba datorită apariției noilor competitori și pe măsură ce startup-uri inteligente vor afecta semnificativ modul clasic în care companiile de top își desfășoară businessul, arată datele unui studiu IDC, furnizor mondial de informații despre piață, servicii de consultanță și evenimente pentru industriile IT, telecomunicații și tehnologie de consum.

Astfel, aproape 58% din companiile europene și-au dezvoltat deja propria linie de business sau departamentul de IT responsabil de transformare digitală. După estimările IDC, mai mult de 80% dintre companii vor avea echipe responsabile de digitalizare până la finalul anului 2017. De altfel, experții mai arată că, până în 2019, 75% dintre directorii de IT vor recunoaște limitele IT-ului tradițional și vor fi nevoite să se orienteze către inovație.

Mai mult, cel puțin 25% dintre canalele de vânzări tradiționale nu vor mai exista în forma actuală, mai ales că noile companii vor aborda canalele de distribuție cu modele de business inovatoare, bazate pe experiență specializată pe fiecare industrie. Având în vedere această dublă amenințare, doar companiile care vor reuși să implementeze cu succes transformarea digitală vor continua să crească și să câștige cotă de piață, mai arată IDC.

Potrivit „Digital Transformation Maturity”, studiul IDC desfășurat la nivel regional în 2016, România a fost țara în care managerii au acordat cea mai mare importanță necesității înțelegerii avantajelor operaționale ale transformării digitale pentru dezvoltarea afacerii lor pe termen scurt și lung, prin comparație cu alte țări europene.

„În discuțiile noastre cu CIO de top din România, am descoperit că peste jumătate din aceștia (53%) sunt deja în plin proces de transformare digitală în 2017, iar 16% sunt pe cale să demareze acest proces. În același timp, 22% sunt în stadiul de planificare și doar 9% nu au deloc planuri de Transformare Digitală”, a menționat Alina Georgescu, Country Manager IDC România.

Domeniile cele mai predispuse să facă această transformare sunt cel bancar, telecom și cel legat de utilități. La polul opus, mai încremenit în modelul tradițional de a face business, se află sectorul de producție.

Cristina Dobreanu

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.

Recent Posts

Gazprom a pierdut 6,9 miliarde de dolari în 2023 după reducerea livrărilor de gaze spre Europa

Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…

16 ore ago

Compania de retail Walmart își închide toate clinicile de sănătate

Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…

16 ore ago

Rezervele valutare ale BNR au scăzut la 62,5 miliarde de euro

Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…

16 ore ago

Macron nu renunţă la ideea de a trimite trupe în Ucraina şi ia în calcul arma nucleară

Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…

17 ore ago

Domeniul Regal Săvârşin se deschide publicului pe 1 iunie (VIDEO)

Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…

18 ore ago

Peste 3000 de șoferi de TIR și 500 de îngrijitori de persoane din Filipine vor veni în România în 2025

Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…

22 de ore ago

Acest website folosește cookies