În doi ani, 75% din directorii de IT vor ajunge să recunoască limitările IT-ului tradițional

Cristina Dobreanu 05/04/2017 | 16:35 Ştiri
În doi ani, 75% din directorii de IT vor ajunge să recunoască limitările IT-ului tradițional

Până în 2020, structura piețelor la nivel global se va schimba datorită apariției noilor competitori și pe măsură ce startup-uri inteligente vor afecta semnificativ modul clasic în care companiile de top își desfășoară businessul, arată datele unui studiu IDC, furnizor mondial de informații despre piață, servicii de consultanță și evenimente pentru industriile IT, telecomunicații și tehnologie de consum.

Astfel, aproape 58% din companiile europene și-au dezvoltat deja propria linie de business sau departamentul de IT responsabil de transformare digitală. După estimările IDC, mai mult de 80% dintre companii vor avea echipe responsabile de digitalizare până la finalul anului 2017. De altfel, experții mai arată că, până în 2019, 75% dintre directorii de IT vor recunoaște limitele IT-ului tradițional și vor fi nevoite să se orienteze către inovație.

Mai mult, cel puțin 25% dintre canalele de vânzări tradiționale nu vor mai exista în forma actuală, mai ales că noile companii vor aborda canalele de distribuție cu modele de business inovatoare, bazate pe experiență specializată pe fiecare industrie. Având în vedere această dublă amenințare, doar companiile care vor reuși să implementeze cu succes transformarea digitală vor continua să crească și să câștige cotă de piață, mai arată IDC.

Potrivit „Digital Transformation Maturity”, studiul IDC desfășurat la nivel regional în 2016, România a fost țara în care managerii au acordat cea mai mare importanță necesității înțelegerii avantajelor operaționale ale transformării digitale pentru dezvoltarea afacerii lor pe termen scurt și lung, prin comparație cu alte țări europene.

„În discuțiile noastre cu CIO de top din România, am descoperit că peste jumătate din aceștia (53%) sunt deja în plin proces de transformare digitală în 2017, iar 16% sunt pe cale să demareze acest proces. În același timp, 22% sunt în stadiul de planificare și doar 9% nu au deloc planuri de Transformare Digitală”, a menționat Alina Georgescu, Country Manager IDC România.

Domeniile cele mai predispuse să facă această transformare sunt cel bancar, telecom și cel legat de utilități. La polul opus, mai încremenit în modelul tradițional de a face business, se află sectorul de producție.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.