Ştiri

Cine sunt utilizatorii expuși cel mai mult riscurilor din mediul online

Aproape toți (93%) utilizatorii de rețele sociale distribuie informații personale în mediul digital, 70% publică fotografii sau filmulețe cu copiii lor, iar 45% publică materiale video și fotografii în care apar și alte persoane. Obiceiurile de acest fel sunt mai răspândite însă în rândul tinerilor, iar în cazul lor pericolul este mai mare, deoarece o bună parte din informațiile personale sunt accesibile persoanelor necunoscute, arată un studiu realizat de Kaspersky Lab.

Aproape jumătate din utilizatorii de Internet (44%) își fac publice datele, dar, odată ajunse în domeniul public, acestea scapă de sub controlul posesorilor, spun specialiștii în securitate cibernetică. Un respondent din cinci (21%) recunoaște că împărtășește date private cu persoane pe care nu le cunoaște bine sau chiar cu străini, iar acest lucru le limitează controlul asupra modului în care, mai departe, acestea sunt folosite. Astfel, utilizatorii se expun furtului de identitate sau riscului unui atac financiar, din cauza publicării unor date financiare și despre plăți (37%), a unor scan-uri după pașapoarte, permise de conducere și alte documente personale (41%) sau a parolelor (30%).

Studiul făcut de Kaspersky arată că tinerii sunt mai tentați să arate altor persoane fotografii personale, în ipostaze delicate, cu ei înșiși: 61% din cei cu vârste cuprinse între 16-24 de ani recunosc că fac acest lucru, comparativ cu doar 38% din persoanele de peste 55 de ani. Acest comportament este valabil și pentru informațiile financiare (42% din cei cu vârste între 16-24 de ani versus 27% din cei de peste 55 de ani).

Cercetarea a mai arătat că oamenii împărtășesc nu doar date, ci și dispozitive pe care își stochează datele, cu alte persoane. Mai exact, o persoană din zece (10%) i-a spus unui necunoscut codul PIN de acces la dispozitivul folosit, iar una din cinci (22%) și-a lăsat dispozitivul neblocat și nesupravegheat, într-un grup. În plus, aproape un sfert (23%) din participanți au dat dispozitivul altcuiva ca să-l folosească o anumită perioadă.

„Expunerea excesivă a datelor personale este un obicei periculos”, spune Andrei Mochola, Head of Consumer Business la Kaspersky Lab. „Este complet nerealist să ne așteptăm ca utilizatorii de Internet să nu mai facă schimb de fotografii și alte informații personale, dar le recomandăm să se gândească de două ori înainte de a face publice informații în mediul online. De asemenea, îi încurajăm să ia măsuri de siguranță pentru a-și proteja datele și viața personală, dacă dispozitivele lor ajung pe mâinile cui nu trebuie”, a încheiat Andrei Mochola.

Kaspersky Lab este o companie globală de securitate cibernetică, fondată în 1997. Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejați de tehnologiile Kaspersky Lab, precum și 270.000 de companii-client.

 

Gabriel Bucur

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.

Recent Posts

Gazprom a pierdut 6,9 miliarde de dolari în 2023 după reducerea livrărilor de gaze spre Europa

Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…

o zi ago

Compania de retail Walmart își închide toate clinicile de sănătate

Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…

o zi ago

Rezervele valutare ale BNR au scăzut la 62,5 miliarde de euro

Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…

o zi ago

Macron nu renunţă la ideea de a trimite trupe în Ucraina şi ia în calcul arma nucleară

Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…

o zi ago

Domeniul Regal Săvârşin se deschide publicului pe 1 iunie (VIDEO)

Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…

o zi ago

Peste 3000 de șoferi de TIR și 500 de îngrijitori de persoane din Filipine vor veni în România în 2025

Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…

o zi ago

Acest website folosește cookies