Ştiri

Airbus este gata să închidă fabrica din România. Ce l-a deranjat pe producătorul francez

Airbus Helicopters este gata să închida linia de asamblare de la Ghimbav, Braşov, dacă România nu va face o comandă de cel puţin 16 elicoptere militare multirol H215M, iar Bucureştiul trebuie să clarifice situaţia, în condiţiile în care poartă negocieri intense cu americanii de la Bell Helicopters, a anunţat luni ziarul francez La Tribune, citat de News.ro.

Vestea vine în contextul în care ministrul Apărării, Mihai Fifor, face o vizită oficială în Franţa în cadrul căreia sunt incluse şi o întrevedere cu consilierul diplomatic al preşedintelui Emmanuel Macron, Philippe Étienne, fost ambasador al Republicii Franceze în România, şi vizite la companiile franceze MBDA şi Airbus Helicopter.

Citește și: Secretul celor peste 800 de angajați „tăcuți” de la Dacia care nu fac grevă și nu vor majorări salariale

Această vizită ar putea clarifica intenţiile României în ceea ce priveşte achiziţia de elicoptere militare, în contextul în care poartă discuţii cu Bell, potrivit publicaţiei franceze.

Astfel, după Polonia, Airbus Helicopters are probleme şi în România, în contextul în care Bucureştiul a tot amânat o decizie privind achiziţia de elicoptere Airbus H215M, dar duce negocieri intense cu Bell pentru a cumpăra elicoptere de atac AH-1Z Viper şi de transport tactic UH-1Y Venom, potrivit La Tribune.

În aceste condiţii, Airbus este pregătită să închidă linia de la Ghimbav, dacă România nu cumpără cel puţin 16 elicoptere H215M necesare demarării liniei de asamblare, şi s-o mute în altă ţară, a avertizat publicaţia.

Airbus Helicopters a inaugurat în septembrie 2016 fabrica de la Braşov, în prezenţa preşedintelui de atunci, Francois Hollande. Reprezentanţii companiei au spus că primele elicoptere ar putea fi produse la Ghimbav în 2018, cu condiţia obţinerii rapide a unei comenzi importante.

Citește și: Armata Statelor Unite a semnat contractul pentru fabricarea celor mai noi echipamente anti-rachetă Patriot destinate României

Graţie comenzilor primite de pe pieţele internaţionale, Airbus are deja planuri pe doi ani pentru linia de asamblare de la Ghimbav. Cu ajutorul modelului H215M, Airbus Helicopters vrea să concureze mai bine cu elicopterele ruseşti Mil – Mi-8 şi Mi-17 – ale căror flote sunt îmbătrânite şi trebuie reînnoite.

Pieţele vizate sunt cele din Europa de Est (aproximativ 600 de aparate), America Latină (400) şi Asia (aproximativ 100 de unităţi). Piata este evaluată la 2,7 miliarde de euro pe an de către Airbus Helicopters.


Foto: Mediafax
NewMoney

Recent Posts

Gazprom a pierdut 6,9 miliarde de dolari în 2023 după reducerea livrărilor de gaze spre Europa

Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…

6 ore ago

Compania de retail Walmart își închide toate clinicile de sănătate

Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…

6 ore ago

Rezervele valutare ale BNR au scăzut la 62,5 miliarde de euro

Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…

6 ore ago

Macron nu renunţă la ideea de a trimite trupe în Ucraina şi ia în calcul arma nucleară

Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…

7 ore ago

Domeniul Regal Săvârşin se deschide publicului pe 1 iunie (VIDEO)

Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…

8 ore ago

Peste 3000 de șoferi de TIR și 500 de îngrijitori de persoane din Filipine vor veni în România în 2025

Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…

11 ore ago

Acest website folosește cookies