Ştiri

Afacerile din comerțul online românesc vor ajunge la 1,3 miliarde de euro în 2016

În acest an, românii vor ridica ștacheta cumpărăturilor online, iar cifra de afaceri va depăși șase miliarde de lei, un nivel istoric pentru țara noastră, potrivit unei analize KeysFin.

În 2011, comerțul online românesc însuma afaceri de 1,68 miliarde de lei. Evoluția s-a simțit cel mai mult în perioada 2014-2015, când businessul din sectorul e-commerce a avansat cu peste două miliarde de lei, până la valoarea de 5,47 miliarde de lei, de anul trecut.

Creșterea s-a bazat pe interesul tot mai mare al românilor privind produsele și serviciile vândute pe internet și pe dezvoltarea spectaculoasă a comerțului online, asigurat, în prezent, de peste 5.300 de firme, dublu față de acum cinci ani.

Profitablitatea sectorului a avansat de la 47,4 milioane de lei, în 2011, la 233,7 milioane de lei, în 2015. Pentru anul 2016 se preconizează un profit de peste 300 milioane de lei.

„Anul 2016 se anunţă a fi cel mai bun din istoria business-ului online din România. Un argument de actualitate îl reprezintă rezultatele spectaculoase din campania Black Friday 2016 (…). Nu neapărat reducerile, cât volumul spectaculos al vânzărilor a dovedit că românii sunt tot mai interesaţi de vânzările din aşa-numitele mall-uri virtuale”, au explicat analiştii de la KeysFin.

Cine controlează comerțul online românesc

Cel mai important jucător din piaţa comerțului electronic românesc este compania Dante International SA, cu afaceri de 1,7 miliarde de lei în 2015, potrivit datelor financiare depuse la Ministerul Finanţelor.

În top urmează, în ordinea cifrelor de afaceri, Fashion Days Shopping SRL, cu 221 de milioane de lei, Studio Moderna SRL, cu 188 de milioane de lei, PayPoint Services SRL, cu 188 de milioane de lei, Corsar Online SRL, cu 173 de milioane de lei, şi PC Garage SRL, cu 166 de milioane de lei.

În clasament celor mai mari companii din comerțul online românesc mai sunt incluse Payzone SA, cu o cifră de afaceri de 155 de milioane de lei, Teamnet Business Services, cu 130 de milioane de lei, Euronet Services SRL, cu 88 de milioane de lei, şi Elefant Online S.A., cu 78 de milioane de lei.

„Aceste companii administrează câteva dintre cele mai populare mall-uri online, de la eMag la Fashion Days, PC Garage sau Elefant.ro, portaluri care, prin investiţiile masive în promovarea serviciilor online, au crescut gradul de încredere al românilor în comerţul pe internet”, explică analiştii KeysFin.

 


FOTO: Mediafax

Gabriel Bucur

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.

Recent Posts

Gazprom a pierdut 6,9 miliarde de dolari în 2023 după reducerea livrărilor de gaze spre Europa

Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…

5 zile ago

Compania de retail Walmart își închide toate clinicile de sănătate

Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…

5 zile ago

Rezervele valutare ale BNR au scăzut la 62,5 miliarde de euro

Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…

5 zile ago

Macron nu renunţă la ideea de a trimite trupe în Ucraina şi ia în calcul arma nucleară

Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…

5 zile ago

Domeniul Regal Săvârşin se deschide publicului pe 1 iunie (VIDEO)

Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…

5 zile ago

Peste 3000 de șoferi de TIR și 500 de îngrijitori de persoane din Filipine vor veni în România în 2025

Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…

5 zile ago

Acest website folosește cookies