Ştiri

VTEX: Sectorul ecommerce din România a crescut cu 30% în 2020

Sectorul de e-commerce din România a crescut cu 30%, anul trecut faţă de 2019, iar pentru anul 2021 se preconizează o creştere între 20% şi 30%, reiese dintr-o analiză de piaţă realizată de o companie specializată în soluţii de comerţ integrat.

Conform VTEX, prin comparaţie, vânzările tradiţionale cu amănuntul au scăzut, iar retailerii offline au înţeles că online-ul a devenit o necesitate pentru a securiza un comerţ modern funcţional.

Astfel, concepte precum omnichannel, multichannel, marketplace, mobile shopping, social shopping sunt noile puncte de interes pe harta retailului românesc, toate acestea urmând a fi dezbătute şi radiografiate pe data de 12 mai, în cadrul European Digital Commerce, eveniment organizat de VTEX, ajuns la a doua ediţie.

Piața de ecommerce: estimări pentru anul 2021

„Ponderea vânzărilor online din totalul vânzărilor din retail a fost în jur de 10% în 2020, iar în 2021 va creşte spre 15%, susţinută de creşterea accelerată a vânzărilor online, dar şi de stagnarea şi incertitudinea din offline. Pandemia a dat un nou imbold pieţei de ecommerce, forţând retailerii să-şi regândească modelele de business şi să fie acolo unde consumatorii au migrat, în online. Însă lucrul acesta nu a venit de la sine, a presupus energie, înţelegere, resurse importante financiare, implicarea unor specialişti de top, care să îi ajute să înţeleagă o piaţă extrem de dinamică şi efervescentă”, a explicat Cristi Movilă, growth leader Eastern Europe VTEX.

Potrivit sursei citate, tot în cadrul European Digital Commerce (EDC) vor fi prezentate concluziile unui prim studiu B2B din e-commerce, realizat de iSense Solutions şi VTEX România.

„Atât pe plan naţional, cât şi global, comerţul electronic este la un nivel record. Blocările graniţelor, interdicţiile de călătorie şi închiderile magazinelor fizice au împins consumatorul în online. Totodată, şi cei mai mari retaileri au fost obligaţi să aplice pentru prima dată comerţul electronic. Dar nu toţi nou veniţii în ecommerce au avut infrastructură la dispoziţie, pentru a oferi experienţa necesară clienţilor. În ceea ce priveşte modul în care retailerii au gestionat provocările generate de contextul pandemic, potrivit Luizei Novac, fiecare jucător a căutat să accelereze eforturile în direcţia optimizării, fie că a fost vorba de investiţii în infrastructură digitală, de consolidarea lanţului de aprovizionare sau de îmbunătăţirea experienţelor oferite online consumatorilor”, susţin realizatorii cercetării de specialitate.

VTEX este o soluţie de comerţ end-to-end la nivel global, complet integrată, cu marketplace nativ şi capacităţi OMS. Compania are colaborări cu Sony, Walmart, Whirlpool, Coca-Cola, Stanley Black & Decker, Nestle şi de peste 2.500 de magazine online din 32 de ţări.

Andrei Dumitru

Recent Posts

Platforma de socializare TikTok dă în judecată guvernul SUA

TikTok a decis să dea în judecată guvernul Statelor Unite, în efortul de a opri…

47 de minute ago

Falimentul personal, colacul de salvare pentru tot mai mulţi români

În primele trei luni ale acestui an, aproape 60 de români și-au declarat falimentul personal,…

o oră ago

Undă verde pentru reabilitarea blocurilor cu 90% fonduri europene

Camera Deputaţilor a adoptat, în calitate de for decizional, proiectul care aprobă ordonanţa de urgenţă…

2 ore ago

CFR Călători estimează pierderi de peste un miliard de lei în 2024

CFR Călători estimează pierderi de 1,026 miliarde lei în acest an. Compania a planificat în…

3 ore ago

Maia Sandu pune gaz pe foc: Rep. Moldova îşi propune să reintegreze regiunea separatistă Transnistria

Preşedintele Republicii Moldova, Maia Sandu, a declarat că ţara sa îşi propune să reintegreze regiunea…

4 ore ago

Tranzacţia prin care Intesa Sanpaolo S.p.A. intenţionează să preia First Bank a fost autorizată de Consiliul Concurenţei

Consiliul Concurenţei anunţă că a autorizat tranzacţia prin care Intesa Sanpaolo S.p.A. intenţionează să preia…

5 ore ago

Acest website folosește cookies