Aproximativ 50 de kilometri de autostrăzi pe an au fost deschiși circulației, în medie, în ultimul deceniu, astfel că rețeaua de drumuri de mare viteză numără în prezent doar puțin peste 790 de kilometri.
Acest articol a apărut în numărul 46 (6-26 august) al revistei NewMoney
Cu o infrastructură rutieră deficitară și care mereu se află în mijlocul criticilor venite din partea opiniei publice, dar și a investitorilor străini și a antreprenorilor, România încă se „zbate“ pe ultimele locuri în ierarhiile Uniunii Europene privind rețelele de drumuri.
Retrospectiv vorbind, anul 2017 a adus României doar 16 noi kilometri de autostrăzi, însă, cel puțin pe hârtie, în 2018 ar urma să fie inaugurați alți circa 100 de kilometri de drumuri de mare viteză, pe tronsoanele Sebeș–Turda (loturile 3 și 4), Ogra–Câmpia Turzii (lot 1), primii 6,5 kilometri ai autostrăzii București–Ploiești, Gilău–Nădășelu, Târgu-Mureș–Ogra (lot 2), Deva–Lugoj (loturile 3 și 4).
Până la începutul lunii august, au fost deschiși circulației doar 29 de kilometri, pe loturile 3 și 4 din tronsonul Sebeș–Turda.
Oricum, România are o densitate de autostrăzi de doar 4 centimetri pe cap de locuitor, arată calculele NewMoney. Acest indicator plasează România pe ultimul loc la nivelul Uniunii Europene, fiind întrecută inclusiv de țări precum Bulgaria și Slovacia.
La o privire de ansamblu a infrastructurii rutiere locale, rețeaua națională de drumuri publice din România are aproape 86.100 de kilometri, însă numai o cincime din acestea sunt drumuri naționale și, chiar mai grav, mai puțin de 1% sunt autostrăzi, arată datele pe 2017, publicate de Institutul Național de Statistică.
Astfel, România avea la finalul anului trecut 17.654 kilometri de drumuri naționale, din care sub 800 de kilometri sunt autostrăzi, în timp ce partea cea mai mare a șoselelor, aproape 41%, adică 35.149 de kilometri, sunt drumuri județene. Restul de 33.296 kilometri, sau aproape 39% din rețeaua rutieră a României, este reprezentat de drumuri comunale.
Șoselele României au provocat numeroase discuții în spațiul public de-a lungul timpului și multă cerneală a curs pe tema rețelei slab dezvoltate de autostrăzi. Mari companii precum Dacia și Ford au reclamat lipsa proiectelor de infrastructură. Din păcate, rețeaua locală de autostrăzi evoluează în ritm de melc, iar borna de 1.000 de kilometri de astfel de drumuri rămâne un deziderat încă destul de îndepărtat.
Pământ pe drumuri
Mai mulți kilometri de autostrăzi înseamnă mai mulți investitori, noi locuri de muncă, mobilitate pentru transporturi și, mai ales, reducerea numărului de accidente rutiere.
FOTO: Mediafax
Inspectorii sanitari veterinari au controlat în ultima săptămână din luna aprilie peste 3.200 de unităţi…
România participă cu 2.300 de militari şi 220 de mijloace tehnice la un exerciţiu multinaţional…
Legea privind energia eoliană offshore va intra în vigoare în data de 30 mai, a…
Ministerul Finanţelor a publicat Ghidul schemei de 2,25 miliarde lei pentru investiţii majore în industriile…
Catedra de profesor de Fizică a preşedintelui Klaus Iohannis de la Colegiul Naţional „Samuel von…
Cotaţiile futures la cacao s-au prăbuşit, pierzând până la 27% în doar două zile, iar…
Acest website folosește cookies