Ştiri

Primul tren de marfă din China a ajuns în Marea Britanie după 18 zile

Primul tren de marfă cu ruta directă China – Marea Britanie a sosit la Londra, miercuri, după ce a parcurs 7.500 de mile (circa 12.000 de kilometri), informează Reuters. Evenimentul marchează un pas important în reconstruirea legăturii comerciale dintre Europa de Vest și Asia de Est.

Parcurgerea noului „drum al mătăsii” a început în orașul Yiwu, din provincia Zhejiang, și s-a sfârșit în Barking, o suburbie a Londrei. Metropola Yiwu, situată în estul Chinei, are una dintre cele mai mari piețe en-gros din lume. Călătoria a început în prima zi a anului, iar țările traversate au fost Kazahstan, Rusia, Belarus, Polonia, Germania, Belgia și Franța, iar accesul în Marea Britanie s-a făcut prin Canalul Mânecii.

Marfa transportată cu trenul ar fi ajuns de două ori mai târziu, dacă ar fi luat calea mărilor și a oceanelor. Încărcătura a constat în mărfuri mici, inclusiv articole de uz casnic, haine, țesături, genți și valize. Transportul a fost un test, prin care se vrea reacția pieței din regat.

Odată cu noua rută utilizată, Londra devine al 15-lea oraș european care are legătură feroviară directă cu China, după lansarea „One Belt, One Road”, inițiativă propusă în 2013 de șeful statului chinez, Xi Jinping. Programul are ca scop dezvoltarea legăturilor comerciale între China și Eurasia și include atât rute pe uscat, cât și maritime.

Compania care a operat transportul feroviar de durată este InterRail Group. Carsten Pottharst, managing director în cadrul grupului, speră că astfel de curse între cele două țări vor fi mai dese. „A fost important să arătăm că putem duce trenul în mai puțin de 18 zile în Marea Britanie”, a adăugat el.

Theresa May, primul ministru britanic, a declarat că relațiile dintre țara sa și China rămân „de aur”, în contextul în care Brexit-ul se apropie, iar Marea Britanie are nevoie și de investițiile de miliarde de euro ale chinezilor.

 


FOTO: Reuters/Stefan Wermuth

Gabriel Bucur

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.

Recent Posts

Gazprom a pierdut 6,9 miliarde de dolari în 2023 după reducerea livrărilor de gaze spre Europa

Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…

2 zile ago

Compania de retail Walmart își închide toate clinicile de sănătate

Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…

2 zile ago

Rezervele valutare ale BNR au scăzut la 62,5 miliarde de euro

Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…

2 zile ago

Macron nu renunţă la ideea de a trimite trupe în Ucraina şi ia în calcul arma nucleară

Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…

2 zile ago

Domeniul Regal Săvârşin se deschide publicului pe 1 iunie (VIDEO)

Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…

2 zile ago

Peste 3000 de șoferi de TIR și 500 de îngrijitori de persoane din Filipine vor veni în România în 2025

Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…

2 zile ago

Acest website folosește cookies