Calitatea produselor și serviciilor este un criteriu care parcă este mai important ca niciodată. Importanța calității serviciilor și produselor a devenit și mai mare odată cu diversificarea produselor și serviciilor care pot fi achiziționate în momentul de față. Pentru că cererea din partea oamenilor a crescut foarte mult în ultimi ani și continuă să crească, pe piața ofertelor au apărut din ce în ce mai multe variante.
O parte dintre acestea nu se ridică la un nivel calitativ foarte bun motiv pentru care este necesar ca achiziționarea să se realizeze după analizarea nivelului calitativ oferit de către produsul sau serviciul care se dorește a fi achiziționat. În stabilirea nivelului calitativ oferit, deținerea unei certificări care să ateste faptul că produsul sau serviciul este de cea mai bună calitate reprezintă un etalon în ceea ce privește calitatea. Cred că fiecare dintre noi a auzit cel puțin o dată despre sistemul de mangement al calității și despre importanța acestuia în realizarea produselor sau serviciilor premium.
Din nefericire, din necunoștință de cauză sau pur si simplu pentru că nu consideră că este necesar, o parte a antreprenorilor nu acordă sistemului de management al calității atenția cuvenită. Acest lucru se reflectă în balanța contabilă a firmei, acolo unde se observă cel mai bine care este situația din punct de vedere financiar.
Fără a intra în detalii tehnice, sistemul de management al calității este un sistem complex care înglobează multe acțiuni menite să îmbunătățească calitatea serviciilor și produselor realizate. De asemenea, crearea unui mediu de lucru plăcut, sigur și eficient este un alt motiv pentru care trebuie implementat sistemul de management al calității. Pentru implementarea cu succes a sistemului de management al calității trebuie angajați care dețin o pregătire temeinică în acest domeniu de activitate. Sau, se poate apela la o firmă specializată în oferirea de consultanță managerială. Indiferent de opțiunea aleasă, certificarea faptului că firma realizează produse sau servicii de cea mai bună calitate oferă o serie de beneficii. Cele mai importante dintre acestea sunt următoarele:
Despre ISO și despre importanța deținerii cel puțin a unui certificat ISO se vorbește prea puțin în mediul antreprenorial românesc în comparație cu beneficiile oferite de către deținerea unei certificări. Această situație se datorează faptului că legislația aflată în acest moment în vigoare nu obligă firmele să dețină o astfel de certificare.
Aceasta este doar o recomandare ceea ce face ca numărul firmelor care optează pentru obținerea unei certificări ISO să fie mai mic decât numărul firmelor care activează în momentul de față în mediul antreprenorial românesc. Având în vedere ușurința cu care se obține o astfel de certificare dar și informațiile prezentate în rândurile de mai sus este clar că orice firmă care își respectă clienții trebuie să fie certificată cel puțin din punct de vedere al calității produselor sau serviciilor pe care le oferă.
Ministerul Finanţelor şi ANAF au elaborat Ghidul privind Sistemul national e-Transport, prin care se urmăreşte…
Ministerul Mediului a emis acorduri de mediu pentru patru parcuri eoliene, cu un total de…
Necesitatea ca prosumatorii să îşi instaleze un contor care să măsoare electricitatea consumată din producţia…
Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Adrian Câciu, a anunţat că în primul trimestru al acestui…
Execuţia bugetului general consolidat în primele trei luni ale anului 2024 s-a încheiat cu un…
Aproape jumătate (49%) dintre participaţii la un studiu derulat de EY intenţionează că cheltuiască pentru…
Acest website folosește cookies