Ştiri

Mașina autonomă testată de Uber a ucis un pieton. Cine este vinovat?

O mașină autonomă a companiei Uber a lovit mortal un pieton, duminică seara, în statul american Arizona, fapt ce a dus la suspendarea testării vehiculelor fără şofer, anunță The New York Times.

Acesta este primul deces cauzat de o mașină autonomă, după ce senzorii autoturismului nu au detectat-o pe femeia care traversa strada neregulamentar. Conform poliției din Tempe, localitatea în care s-a produs accidentul, vehiculul avea șofer, dar se afla în modul autonom în momentul în care s-a produs accidentul și avea o viteză de 65 de km/h.

În urma acestui inciddent, Uber a decis să suspende testarea vehiculelor fără șofer în orașele americane San Francisco, Pittsburgh, Phoenix şi Toronto.

Deși conducerea autonomă ar putea salva nenumărate vieți, unii spun că tehnologia se dezvoltă prea repede. În afară de Uber, zeci de companii, printre care și producătorii de autoturisme, încearcă să fie primii care lansează o astfel de mașină pe piață, iar pentru a-și atinge obiectivul neglijază de multe ori siguranța, notează BusinessInsider.

Un schimb de mesaje între inginerul Google, Anthony Lewandowski si CEO-ul Uber, Travis Kalanick, din urmă cu doi ani, când cele două companii se judecau pe tema acestei tehnologii, arată exact acest lucru.

„Este doar o cursă pe care trebuie să o câștigăm, pentru că locul doi este primul pierzător” și „Trebuie să găsim o strategie și să ne folosim de toate scurtăturile pe care le găsim”, i-a transmis Lewandowski lui Kalanick, potrivit aceleiași surse.

Citește și: Ziua cea mai neagră pentru Uber: compania americană, în pericol de a fi scoasă de pe piață

În urmă cu un an, Uber a oprit temporar acelaşi program de testare a maşinilor autonome, după un alt accident, care nu s-a soldat cu rănirea gravă a niciunei persoane. Accidentul a avut loc în aceeași localitate, Tempe, dar în acel caz autoritățile au decis că nu a fost vina autoturismul autonom Uber. Dar incidentul a arătat că oamenii ar putea fi mai bine pregătiți pentru a gestiona astfel de scenarii complexe, în care regulile de circulație nu se mai aplică, notează BusinessInsider.

Nu este prima dată când Uber creează controverse. Legalitatea serviciilor companiei americane a fost îndelung dezbătută, iar multe orașe au decis chiar să le interzică pentru că Uber nu plătește taxe de licențiere și beneficii pentru angajați, ca o companie de taxi normală.

Sebastian Popescu

Recent Posts

Noi obligaţii pentru transportatorii rutieri. Ce prevede Ghidul privind Sistemul national e-Transport

Ministerul Finanţelor şi ANAF au elaborat Ghidul privind Sistemul national e-Transport, prin care se urmăreşte…

19 ore ago

Se extind parcurile eoliene din România. Aviz al Ministerul Mediului pentru 81 de turbine

Ministerul Mediului a emis acorduri de mediu pentru patru parcuri eoliene, cu un total de…

19 ore ago

ANRE explică de ce este obligatorie montarea contoarelor de măsurare a energiei electrice la prosumatori

Necesitatea ca prosumatorii să îşi instaleze un contor care să măsoare electricitatea consumată din producţia…

19 ore ago

Adrian Câciu: Valoarea investiţiilor publice a crescut cu 70% în primul trimestru din 2024

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Adrian Câciu, a anunţat că în primul trimestru al acestui…

20 de ore ago

Deficitul bugetar a crescut la 2,06% din PIB în primele trei luni ale anului

Execuţia bugetului general consolidat în primele trei luni ale anului 2024 s-a încheiat cu un…

20 de ore ago

Câți bani cheltuie românii pentru masa de Paște – Sondaj

Aproape jumătate (49%) dintre participaţii la un studiu derulat de EY intenţionează că cheltuiască pentru…

22 de ore ago

Acest website folosește cookies