Majoritatea motoarelor diesel sunt alimentate de un turbocompresor, iar turbina, la fel ca motorul, este o componentă solicitată intens pe toată perioada condusului. Nu e de mirare că la un moment dat se poate defecta, mai ales dacă nu s-a folosit ulei de motor de calitate și dacă nu s-au verificat filtrele la timp.
Află în continuare cum poți să-ți dai seama dacă turbosuflanta mașinii tale este defectă și care ar putea fi posibilele cauze.
Exact cum organismul îți dă anumite semnale că ceva este în neregulă cu un organ, și mașina poate avea anumite reacții prin care să-ți dai seama că turbosuflanta ar putea avea o problemă.
Turbosuflanta este astfel concepută încât să ajute motorul să atingă mai repede vitezele maxime. Așadar, dacă observi că autovehiculul are nevoie de mai mult timp pentru a intra în viteză, defectarea turbinei ar putea fi un motiv.
Garniturile uzate și de fisurile turbinei creează mici spații prin care uleiul se poate infiltra în sistemul de evacuare. Din această cauză, fumul capătă o tentă albastru-cenușiu distinctă, aspect ce poate fi observat în special când se accelerează.
Majoritatea mașinilor noi și în special cele cu mulți cai putere au un indicator de supraalimentare. Dacă acesta nu mai urcă la fel de mult ca înainte, atunci există o șansă bună ca turbosuflanta să aibă nevoie de reparații.
Scurgerile de ulei în turbocompresor sunt un semn de defecțiune și orice semn de depuneri în țeavă înseamnă că trebuie să faci o vizită mecanicului tău. Dacă această problemă rămâne nerezolvată, întregul sistem ar putea ceda.
Adesea, un turbocompresor defect va produce un zgomot puternic și distinctiv atunci când este sub presiune și dacă roata compresorului este deteriorată.
Turbosuflanta defectă devine tot mai zgomotoasă pe măsură ce problema se înrăutățește.
Există mai multe motive pentru care această lumină se poate aprinde pe tabloul de bord, ce ar putea să nu aibă neapărat legătură cu turbina. Dar de ce să riști? Mai bine mergi la un mecanic să facă o verificare.
Dacă ai o îndemânare mecanică, te poți uita chiar tu sub capotă pentru a verifica dacă turbosuflanta este avariată.
Ce ar trebui să observi:
Odată ce s-a stabilit că turbosuflanta este defectă, ai două opțiuni: fie îți cumperi una nouă, mai ales dacă deja ai depășit garanția, fie o recondiționezi într-un service specializat. Evident, dacă ești genul de persoană pricepută la toate și ești obișnuit cu astfel de operațiuni mecanice, o poți repara chiar tu.
Sursă foto: freepik.com
Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…
Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…
Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…
Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…
Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…
Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…
Acest website folosește cookies