Ştiri

Cum funcționează Monitorul Prețurilor, site-ul care vă arată cât costă alimentele

Consiliul Concurenței a lansat o platformă online, denumită Monitorul Prețurilor, care prezintă prețurile alimentelor din coșul zilnic, stabilite de principalele supermarketuri și hipermarketuri din România.

Scopul proiectului este să informeze și să-i ajute pe cumpărători să aleagă cele mai convenabile oferte ale retailerilor, fapt care ar stimula concurența între comercianți. Monitorul Prețurilor este un proiect pilot, accesibil momentan doar pentru București și județul Ilfov și care afișează prețurile a peste 120 de produse cumpărate frecvent de români.

„Este primul proiect care reuneşte autorităţile statului (Consiliul Concurenţei şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor) şi mediul privat, adică comercianţi, AC Nielsen, asociaţia GS1, şi la care toate părţile implicate au aderat voluntar. De asemenea, proiectul a beneficiat de sustinerea societății civile, prin Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor” a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Utilizatorii au de făcut câțiva pași. La început, trebuie selectată zona în care este amplasat magazinul, adică București sau Ilfov, respectiv sectorul sau localitatea. Apoi, trebuie ales tipul de magazin, respectiv supermarket şi discounter, hipermarket ori Cash&Carry. Etapa următoare constă în selectarea a minimum cinci produse care să formeze coșul de cumpărături.

Apoi, aplicația va afișa două coloane cu ofertele magazinelor din zona selectată. Prima coloană, denumită „coşul cel mai ieftin”, arată produsele cu cele mai mici preţuri practicate de retailerii implicaţi. A doua, „coşul cel mai bine vândut”, conţine produse brand, adică cele care nu sunt marcă proprie a magazinelor.

Preţurile afişate pe site sunt valabile la data raportării pe platforma Monitorul Preţurilor. Preţurile includ TVA, oferta de produse este valabilă în limita stocului existent, iar preţul afişat poate suferi modificări, ca urmare a strategiei comerciale a magazinului.

Pe platforma gestionată de Consiliul Concurenţei s-au înscris Mega Image, Lidl, Kaufland, Selgros, Carrefour, Penny și Profi.

Lista de produse este una reprezentativă pentru coşul săptămânal de consum şi a fost stabilită împreună cu compania AC Nielsen România, pe baza expertizei acesteia în studierea pieţei. Datele privind produsele şi preţurile sunt transmise electronic de retailerii participanţi implicaţi în proiect.

 


FOTO: Mediafax

Gabriel Bucur

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.

Recent Posts

Gazprom a pierdut 6,9 miliarde de dolari în 2023 după reducerea livrărilor de gaze spre Europa

Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…

3 zile ago

Compania de retail Walmart își închide toate clinicile de sănătate

Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…

3 zile ago

Rezervele valutare ale BNR au scăzut la 62,5 miliarde de euro

Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…

3 zile ago

Macron nu renunţă la ideea de a trimite trupe în Ucraina şi ia în calcul arma nucleară

Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…

3 zile ago

Domeniul Regal Săvârşin se deschide publicului pe 1 iunie (VIDEO)

Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…

3 zile ago

Peste 3000 de șoferi de TIR și 500 de îngrijitori de persoane din Filipine vor veni în România în 2025

Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…

3 zile ago

Acest website folosește cookies