Cum funcționează Monitorul Prețurilor, site-ul care vă arată cât costă alimentele

Gabriel Bucur 24/11/2016 | 18:15 Ştiri
Cum funcționează Monitorul Prețurilor, site-ul care vă arată cât costă alimentele

Consiliul Concurenței a lansat o platformă online, denumită Monitorul Prețurilor, care prezintă prețurile alimentelor din coșul zilnic, stabilite de principalele supermarketuri și hipermarketuri din România.

Scopul proiectului este să informeze și să-i ajute pe cumpărători să aleagă cele mai convenabile oferte ale retailerilor, fapt care ar stimula concurența între comercianți. Monitorul Prețurilor este un proiect pilot, accesibil momentan doar pentru București și județul Ilfov și care afișează prețurile a peste 120 de produse cumpărate frecvent de români.

„Este primul proiect care reuneşte autorităţile statului (Consiliul Concurenţei şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor) şi mediul privat, adică comercianţi, AC Nielsen, asociaţia GS1, şi la care toate părţile implicate au aderat voluntar. De asemenea, proiectul a beneficiat de sustinerea societății civile, prin Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor” a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

monitorul-preturilor_newmoey

Utilizatorii au de făcut câțiva pași. La început, trebuie selectată zona în care este amplasat magazinul, adică București sau Ilfov, respectiv sectorul sau localitatea. Apoi, trebuie ales tipul de magazin, respectiv supermarket şi discounter, hipermarket ori Cash&Carry. Etapa următoare constă în selectarea a minimum cinci produse care să formeze coșul de cumpărături.

Apoi, aplicația va afișa două coloane cu ofertele magazinelor din zona selectată. Prima coloană, denumită „coşul cel mai ieftin”, arată produsele cu cele mai mici preţuri practicate de retailerii implicaţi. A doua, „coşul cel mai bine vândut”, conţine produse brand, adică cele care nu sunt marcă proprie a magazinelor.

Preţurile afişate pe site sunt valabile la data raportării pe platforma Monitorul Preţurilor. Preţurile includ TVA, oferta de produse este valabilă în limita stocului existent, iar preţul afişat poate suferi modificări, ca urmare a strategiei comerciale a magazinului.

Pe platforma gestionată de Consiliul Concurenţei s-au înscris Mega Image, Lidl, Kaufland, Selgros, Carrefour, Penny și Profi.

Lista de produse este una reprezentativă pentru coşul săptămânal de consum şi a fost stabilită împreună cu compania AC Nielsen România, pe baza expertizei acesteia în studierea pieţei. Datele privind produsele şi preţurile sunt transmise electronic de retailerii participanţi implicaţi în proiect.

 


FOTO: Mediafax

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.