Ştiri

Cât am plătit până acum pentru cei 240 de kilometri de autostradă pe care România îi are în lucru, care sunt doar pe jumătate finalizați

 

Statul român a plătit până în prezent peste 2,8 miliarde de lei din costul total de aproape 6 miliarde de lei al celor 240 de kilometri de autostrăzi care se află în prezent în construcție în România, arată o analiză NewMoney pe baza datelor de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

În medie, cei 240 de kilometri de drumuri de mare viteză sunt construiți în proporție de 54%, iar statul român a plătit până la nivelul lunii octombrie facturi care totalizează 48% din costul total al acestor autostrăzi.

De menționat că aproape 90 de kilometri au, cel puțin pe hârtie, anul 2017 ca termen de finalizare, însă puține sunt tronsoanele de autostrăzi care au șanse reale să fie gata anul acesta. Printre ele, loturile trei și patru ale tronsonului Sebeș-Turda (în total, puțin peste 28 de kilometri), care la nivelul lunii octombrie sunt construite în proporție de 93%, respectiv 84%.

România are în prezent circa 750 de kilometri de autostrăzi, după ce în luna martie a acestui an a fost inaugurat un tronson de 15 kilometri din secțiunea Lugoj-Deva, lot 2 (care are un total de 28,6 kilometri). Anul trecut însă, nici măcar un centimetru de șosea de mare viteză nu a fost deschis traficului.

Recent, noul ministru al transporturilor spunea că echipa sa va lucra ”30 de zile pe lună, cât e nevoie, în fiecare zi, fără sărbători, astfel încât să dăm vești bune românilor” și că în 2018 ar urma să fie deschiși circulației nu mai puțin de 150 de kilometri.

Există tronsoane de autostrăzi a căror soartă este deocamdată ”în aer”: este cazul Târgu Mureș-Ogra, lot 1 (4,5 kilometri autostradă și 4,7 kilometri drum de legătură), pentru care contractul a fost reziliat, iar procedura de licitație a fost reluată, acum CNAIR aflându-se în stadiul de atribuite a noului contract de execuție a lucrărilor.


Sursă foto: NewMoney

Andreea Neferu

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.

Recent Posts

Gazprom a pierdut 6,9 miliarde de dolari în 2023 după reducerea livrărilor de gaze spre Europa

Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…

18 ore ago

Compania de retail Walmart își închide toate clinicile de sănătate

Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…

18 ore ago

Rezervele valutare ale BNR au scăzut la 62,5 miliarde de euro

Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…

18 ore ago

Macron nu renunţă la ideea de a trimite trupe în Ucraina şi ia în calcul arma nucleară

Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…

19 ore ago

Domeniul Regal Săvârşin se deschide publicului pe 1 iunie (VIDEO)

Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…

20 de ore ago

Peste 3000 de șoferi de TIR și 500 de îngrijitori de persoane din Filipine vor veni în România în 2025

Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…

24 de ore ago

Acest website folosește cookies