Cât am plătit până acum pentru cei 240 de kilometri de autostradă pe care România îi are în lucru, care sunt doar pe jumătate finalizați
Statul român a plătit până în prezent peste 2,8 miliarde de lei din costul total de aproape 6 miliarde de lei al celor 240 de kilometri de autostrăzi care se află în prezent în construcție în România, arată o analiză NewMoney pe baza datelor de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
În medie, cei 240 de kilometri de drumuri de mare viteză sunt construiți în proporție de 54%, iar statul român a plătit până la nivelul lunii octombrie facturi care totalizează 48% din costul total al acestor autostrăzi.
De menționat că aproape 90 de kilometri au, cel puțin pe hârtie, anul 2017 ca termen de finalizare, însă puține sunt tronsoanele de autostrăzi care au șanse reale să fie gata anul acesta. Printre ele, loturile trei și patru ale tronsonului Sebeș-Turda (în total, puțin peste 28 de kilometri), care la nivelul lunii octombrie sunt construite în proporție de 93%, respectiv 84%.
România are în prezent circa 750 de kilometri de autostrăzi, după ce în luna martie a acestui an a fost inaugurat un tronson de 15 kilometri din secțiunea Lugoj-Deva, lot 2 (care are un total de 28,6 kilometri). Anul trecut însă, nici măcar un centimetru de șosea de mare viteză nu a fost deschis traficului.
Recent, noul ministru al transporturilor spunea că echipa sa va lucra ”30 de zile pe lună, cât e nevoie, în fiecare zi, fără sărbători, astfel încât să dăm vești bune românilor” și că în 2018 ar urma să fie deschiși circulației nu mai puțin de 150 de kilometri.
Există tronsoane de autostrăzi a căror soartă este deocamdată ”în aer”: este cazul Târgu Mureș-Ogra, lot 1 (4,5 kilometri autostradă și 4,7 kilometri drum de legătură), pentru care contractul a fost reziliat, iar procedura de licitație a fost reluată, acum CNAIR aflându-se în stadiul de atribuite a noului contract de execuție a lucrărilor.
Sursă foto: NewMoney