Ştiri

Care sunt cele mai reciclate materiale de către români

Românii sunt responsabili în relația cu mediu înconjurător. Circa 64% din cetățeni obișnuiesc să recicleze materiale sau produse, iar 75% plănuiesc să facă acest lucru în următorul an, arată rezultatele unui studiu iSense Solutions.

Totodată, 74% refolosesc pungile de cumpărături, iar 42% spun că înlocuiesc mașina sau transportul în comun cu bicicleta sau mersul pe jos, când au ocazia. De aemenea, majoritatea românilor (72%) cumpără doar cantitatea de alimente de care au nevoie sau donează îmbrăcămintea, încălțămintea sau electronicele folosite (69%), potrivit studiului.

„Sunt deja câţiva ani de când se discută în spaţiul public despre necesitatea protejării mediului înconjurător, realizându-se numeroase campanii de informare şi responsabilizare din partea mediul privat şi a autorităţilor. De aceea, este important de văzut modul în care este perceput acest subiect de către români şi cum înţeleg ei să acţioneze pentru a proteja mediul, iar acest studiu oferă informaţii importante pentru viitoarele proiecte de acest gen”, a declarat Traian Năstase, managing partner în cadrul iSense Solutions.

Românii care reciclează fac acest lucru mai ales acasă (97%) și la muncă (60%). Printre materialele care sunt cel mai des reciclate se regăsesc plasticul (91%), hârtia (85%),  bateriile (82%), sticla (74%), becurile (64%), aluminiul (61%), uleiul (28%), resturile menajere pentru compost (28%), dar și medicamentele (14%).

Din totalul respondenților, 44% spun că vor cumpăra produse de la companii care se implică în protejarea mediului, față de 39% din cei cu vârste sub 35 de ani care plănuiesc acest lucru. Tinerii stau mai slab față de media generală și în ceea ce privește reciclarea pe cont propriu, cu o medie de 54%, față de 64% din total care fac acest lucru. Din tineri, 70% plănuiesc să recicleze în următorul an, față de 75% din total.

La teorie stăm și mai bine: 97% din români consideră că fiecare ar trebui să fie responsabil pentru protejarea mediului, 68% consideră că această responsabilitate revine instituțiilor statului, iar 56%, mediului privat. Doar 46% susțin că este responsabilitatea ONG-urilor sau asociațiilor reprezentative.

iSense Solutions – The Modern Cosumer Company oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing.

 


FOTO: Mediafax

Gabriel Bucur

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.

Recent Posts

Gazprom a pierdut 6,9 miliarde de dolari în 2023 după reducerea livrărilor de gaze spre Europa

Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…

12 ore ago

Compania de retail Walmart își închide toate clinicile de sănătate

Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…

12 ore ago

Rezervele valutare ale BNR au scăzut la 62,5 miliarde de euro

Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…

13 ore ago

Macron nu renunţă la ideea de a trimite trupe în Ucraina şi ia în calcul arma nucleară

Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…

13 ore ago

Domeniul Regal Săvârşin se deschide publicului pe 1 iunie (VIDEO)

Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…

15 ore ago

Peste 3000 de șoferi de TIR și 500 de îngrijitori de persoane din Filipine vor veni în România în 2025

Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…

18 ore ago

Acest website folosește cookies