Care sunt cele mai reciclate materiale de către români

Gabriel Bucur 13/04/2017 | 13:33 Ştiri
Care sunt cele mai reciclate materiale de către români

Românii sunt responsabili în relația cu mediu înconjurător. Circa 64% din cetățeni obișnuiesc să recicleze materiale sau produse, iar 75% plănuiesc să facă acest lucru în următorul an, arată rezultatele unui studiu iSense Solutions.

Totodată, 74% refolosesc pungile de cumpărături, iar 42% spun că înlocuiesc mașina sau transportul în comun cu bicicleta sau mersul pe jos, când au ocazia. De aemenea, majoritatea românilor (72%) cumpără doar cantitatea de alimente de care au nevoie sau donează îmbrăcămintea, încălțămintea sau electronicele folosite (69%), potrivit studiului.

„Sunt deja câţiva ani de când se discută în spaţiul public despre necesitatea protejării mediului înconjurător, realizându-se numeroase campanii de informare şi responsabilizare din partea mediul privat şi a autorităţilor. De aceea, este important de văzut modul în care este perceput acest subiect de către români şi cum înţeleg ei să acţioneze pentru a proteja mediul, iar acest studiu oferă informaţii importante pentru viitoarele proiecte de acest gen”, a declarat Traian Năstase, managing partner în cadrul iSense Solutions.

Românii care reciclează fac acest lucru mai ales acasă (97%) și la muncă (60%). Printre materialele care sunt cel mai des reciclate se regăsesc plasticul (91%), hârtia (85%),  bateriile (82%), sticla (74%), becurile (64%), aluminiul (61%), uleiul (28%), resturile menajere pentru compost (28%), dar și medicamentele (14%).

Din totalul respondenților, 44% spun că vor cumpăra produse de la companii care se implică în protejarea mediului, față de 39% din cei cu vârste sub 35 de ani care plănuiesc acest lucru. Tinerii stau mai slab față de media generală și în ceea ce privește reciclarea pe cont propriu, cu o medie de 54%, față de 64% din total care fac acest lucru. Din tineri, 70% plănuiesc să recicleze în următorul an, față de 75% din total.

La teorie stăm și mai bine: 97% din români consideră că fiecare ar trebui să fie responsabil pentru protejarea mediului, 68% consideră că această responsabilitate revine instituțiilor statului, iar 56%, mediului privat. Doar 46% susțin că este responsabilitatea ONG-urilor sau asociațiilor reprezentative.

iSense Solutions – The Modern Cosumer Company oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing.

 


FOTO: Mediafax

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.