Ştiri

Agenţiile de turism ar putea închiria trenuri în regim charter

Agenţiile de turism din România sunt tot mai interesate de a colabora cu CFR Călători pentru vânzarea de bilete online în trafic intern, dar şi pentru închirierea unui tren în regim charter şi organizarea unor trasee şi circuite, se arată într-un comunicat al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).

„Agenţiile de turism oferă, în acelaşi timp, atât creaţie, cât şi consultanţă şi sunt permanent familiarizate cu noile tehnologii. Transportul cu trenul este, de multe ori, ales de către turiştii români şi străini atunci când se deplasează în ţara noastră. Tocmai de aceea, agenţiile de turism sunt din ce în ce mai interesate în a colabora cu CFR Călători, care a arătat deschidere în acest sens. Este mult mai facil atunci când turistul achiziţionează, de exemplu, de la o agenţie, un pachet turistic cu transport cu trenul inclus. Pe de altă parte, agenţiile au posibilitatea de a închiria un tren în regim charter şi de a organiza trasee şi circuite”, declară George Cioceanu, prim vicepreşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).

Peste 315 agenţii de turism au avut, până în prezent, încheiate contracte de comision pentru vânzarea „biletelor CFR online” în trafic intern, prin internet, în sistem online.

În perioada când vânzările au înregistrat cele mai ridicate niveluri – anii 2018 – 2019, CFR Călători avea încheiate contracte cu un număr de 120 – 130 de societăţi comerciale din care circa 70 – 80 de societăţi înregistrau vânzări în mod constant.

La nivelul anului 2018 un număr de 81 de societăţi au avut vânzări în valoare de 926.578,18 lei, iar în 2019 un număr de 114 societăţi au avut vânzări în valoare de 886.208,07 lei. În anul 2020 s-au înregistrat vânzări de 229.392,98 lei pentru 93 de societăţi comerciale. Scăderea a fost, fireşte, cauzată de izbucnirea pandemiei Covid-19.

De asemenea, CFR oferă posibilitatea organizării de trenuri charter sau de vagoane charter. În regim charter, agenţiile de turism pot stabili itinerarii personalizate pentru turişti. De altfel, pachetele turistice care includ trasee personalizate operate cu trenul sunt din ce în ce mai populare în Europa. Agenţiile de turism pot alege ruta şi orele de circulaţie, iar trenul poate fi compus din vagoane clasa I, clasa a II-a, dormit, cuşetă, restaurant şi/sau bar-bistro. Există posibilitatea de a lua masa, beneficiind de serviciile vagonului bar bistro sau ale vagonului restaurant, în timpul călătoriei. Pe de altă parte, se pot organiza evenimente corporate, lansări şi expoziţii sau evenimente memorabile.

ANAT a organizat, joi, în parteneriat cu CFR Călători, conferinţa online Tech4Travellers cu tema „Cum să vindem bilete CFR”.

Andrei Dumitru

Recent Posts

Gazprom a pierdut 6,9 miliarde de dolari în 2023 după reducerea livrărilor de gaze spre Europa

Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…

12 ore ago

Compania de retail Walmart își închide toate clinicile de sănătate

Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…

12 ore ago

Rezervele valutare ale BNR au scăzut la 62,5 miliarde de euro

Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…

12 ore ago

Macron nu renunţă la ideea de a trimite trupe în Ucraina şi ia în calcul arma nucleară

Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…

13 ore ago

Domeniul Regal Săvârşin se deschide publicului pe 1 iunie (VIDEO)

Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…

14 ore ago

Peste 3000 de șoferi de TIR și 500 de îngrijitori de persoane din Filipine vor veni în România în 2025

Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…

17 ore ago

Acest website folosește cookies