Ştiri

Workspace Studio, afaceri de 10 milioane euro în primele 9 luni ale anului

Workspace Studio, companie specializată în design și amenajări de birouri, devenită în iunie Certified Dealer al grupului MillerKnoll în România, a înregistrat în primele 9 luni o cifră de afaceri de 10 milioane de euro, în creștere cu 50% față de perioada similară a anului trecut.

„După doi ani de schimbări și transformări, companiile caută acum, mai mult decât oricând, să dea un nou sens spațiilor de birouri. Vor să le transforme în spații plăcute, confortabile, utile, practice și ergonomice. Angajații vor spații de birouri care să arate mai bine decât cele de acasă, caută varietate, atât în design, cât și postural. Totodată, au crescut mult așteptările și exigențele tuturor în ceea ce privește ergonomia, calitatea aerului, a luminii ori distribuției spatiilor de lucru. Încă din primele luni ale anului a devenit vizibilă tendința companiilor de a se orienta către design și înaltă calitate”, declară Horațiu Didea, Managing Partner Workspace Studio.

Valoarea marilor proiecte de reamenajare, dublă față de anii trecuți

În contextul crizei economice și al muncii în sistem hibrid, suprafețele medii totale au scăzut cu circa 15%. În același timp, spațiile au devenit mai aerisite, fiind alocate suprafețe medii per angajat în creștere cu aproape 50% față de perioada pre-pandemie. Dacă în urmă cu 2-3 ani, în 65% din suprafața proiectelor de amenajare erau concentrate zone individuale de lucru, birouri individuale, în prezent proporția este de 55% în favoarea zonelor de colaborare și socializare.

În primele 9 luni ale anului, bugetul mediu, ce ia în calcul atât stația de lucru individual, cât și cota aferentă din spațiile comune, a ajuns la peste 2000 euro/post de lucru, în creștere cu 10% față de perioada similară a anului trecut.

Totodată, pe fondul reveniri la birou și al interesului crescut pentru calitatea spațiilor de lucru, numărul de proiecte de reamenajare a crescut semnificativ. În primele 9 luni ale anului Workspace Studio a realizat proiecte de amenajare și reamenajare a căror valoare medie s-a situat la 350.000 Euro, în creștere cu 15% față de 2021.

„Dacă rămânem cu ceva bun post- pandemie, cred că poate fi transformarea biroului și modului de a munci. Transformarea birourilor în destinații mai frumoase și mai elitiste este ireversibilă. Companiile investesc substanțial în spații verzi, terase, zone de colaborare, relaxare și cafeteria generoase. Așteptările angajaților sunt ca biroul să fie un loc încărcat emoțional, cu un design semnificativ, care să ofere atât instrumentele și amenajarea care să stimuleze munca productivă, dar și o platformă pentru interacțiuni formale și informale cu colegii, totul într-un context în care sustenabilitatea este din ce în ce mai importantă”, a adăugat Horațiu Didea.

În ceea ce privește soluțiile de produs, în perioada analizată cele mai căutate au fost scaunele ergonomice, placările și pereții arhitecturali acustici, cabinele acustice, mobilierul informal pentru zonele de discuții, mobilierul cu tentă rezidențială și mobilierul destinat zonei de cafeteria.

„Încheiem aceste 9 luni cu rezultate foarte bune. Companiile au decis atât să elibereze bugetele înghețate în ultimii doi ani, cât și să investească în calitatea spațiilor de lucru pentru a accelera întoarcerea angajaților la birou. Criza regională, inflația și spectrul recesiunii au afectat bugetele, desigur, dar chiar și așa investițiile în calitate, sustenabilitate și wellbeing au crescut semnificativ. În plus, anul acesta, câteva companii mari au decis să reamenajeze, valoarea marilor proiecte fiind dublă practic față de anii trecuți”, a mai declarat Horațiu Didea.

Odată cu extinderea gamei, Workspace Studio adresează piața interesată de piese de calitate pe toate verticalele, atât proiectele de pe segmentul office, cât și proiecte complexe din comercial și rezidențial premium. În primele 9 luni ale anului, proiectele destinate B2B au generat 90% din afacerile totale ale companiei, iar pentru acest an, Grupul Workspace Studio mizează pe o cifră de afaceri de peste 14 milioane de euro, cu o creștere de peste 40% față de 2021.

FOTO: Laszlo Raduly

Andrei Dumitru

Recent Posts

Gazprom a pierdut 6,9 miliarde de dolari în 2023 după reducerea livrărilor de gaze spre Europa

Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…

3 zile ago

Compania de retail Walmart își închide toate clinicile de sănătate

Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…

3 zile ago

Rezervele valutare ale BNR au scăzut la 62,5 miliarde de euro

Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…

3 zile ago

Macron nu renunţă la ideea de a trimite trupe în Ucraina şi ia în calcul arma nucleară

Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…

3 zile ago

Domeniul Regal Săvârşin se deschide publicului pe 1 iunie (VIDEO)

Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…

3 zile ago

Peste 3000 de șoferi de TIR și 500 de îngrijitori de persoane din Filipine vor veni în România în 2025

Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…

3 zile ago

Acest website folosește cookies