Ştiri

Uzina Dacia a produs un milion de motoare Energy TCe 90

Uzina Mecanică și Șasiuri Dacia, deținută de grupul Renault, a anunțat că a produs un milion de motoare Energy TCe 90, în cei cinci ani de când fabrică acest sistem de propulsie.

Uzina Dacia este prima din cadrul Renault care a produs motorul inovator în materie de downsizing (reducere a dimensiunii, n.r.), ce cântărește cu 15 kg mai puțin decât un motor de putere echivalentă. Potrivit oficialilor francezi, 80% din producţie a mers la export.

„A fost un proiect important alocat României. Odată cu acesta, Uzina Mecanica şi Şasiuri a devenit furnizor pentru alte uzine ale Grupului şi Alianţei Renault-Nissan în întreaga lume. (…) Este vorba de clienţi care au ales acest motor fie pentru un model Dacia – Logan Logan MCV, Sandero sau Sandero Stepway, fie pentru un model Renault – Clio IV sauTwingo. În România, anul trecut, peste 2.300 de clienţi l-au ales, în echiparea unuia dintre modelele Dacia”, a declarat Yves Caracatzanis, preşedintele și directorul general Dacia şi directorul general al Grup Renault România.

Fabricarea motorului Energy TCe 90, care a început în 2012, s-a realizat în parteneriat cu activitatea de inginerie a Renault Technologie Roumanie. „O sută de ingineri, colegii noştri, au contribuit în toate fazele proiectului (pre-proiect, industrializare şi demaraj serie), la componenta esenţială de inginerie a acestui motor. Aproximativ 90% din ceea ce presupune ingineria mecanică a fost realizată în România. În prezent, capacitatea instalată este de 450.000 de unităţi/an”, a declarat Carmen Roman, inginer Sinteză Tehnică Renault Technologie Roumanie.

„Mare parte dintre piesele  care îl compun (carterul de distribuţie, semela, capacul chiulasă, carterul cilindri, capacul palier, volanta şi arborele cotit) sunt fabricate în această uzină (…)”,  a adăugat Philippe Nottez, director al Uzinei Mecanica şi Şasiuri Dacia.

Propulsorul TCe 90 se mai fabrică și la uzina Renault din orașul spaniol Valladolid.

Uzina Mecaniză și Șasiuri Dacia este cea mai complexă uzină a Grupului Renault, la nivel mondial, în ceea ce priveşte procesele şi activităţile. În cele patru departamente ale uzinei sunt produse piesele brute din aluminiu, se asamblează motoarele şi cutiile de viteze, se montează punţile faţă şi spate, osiile şi cadrele GMP (grup moto propulsor) pentru vehiculele din gama Dacia, Renault şi Nissan, asamblate la Mioveni şi în alte uzine din lume.

În 2016, uzina a produs în total 448.586 de motoare (inclusiv K7), 530.493 de cutii de viteze şi 859.000 de şasiuri.

La începutul anului 2017, în Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia lucrau 3.725 de salariaţi, dintre care 25% – femei.

 


FOTO: Dacia

Gabriel Bucur

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.

Recent Posts

Gazprom a pierdut 6,9 miliarde de dolari în 2023 după reducerea livrărilor de gaze spre Europa

Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…

4 zile ago

Compania de retail Walmart își închide toate clinicile de sănătate

Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…

4 zile ago

Rezervele valutare ale BNR au scăzut la 62,5 miliarde de euro

Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…

4 zile ago

Macron nu renunţă la ideea de a trimite trupe în Ucraina şi ia în calcul arma nucleară

Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…

4 zile ago

Domeniul Regal Săvârşin se deschide publicului pe 1 iunie (VIDEO)

Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…

4 zile ago

Peste 3000 de șoferi de TIR și 500 de îngrijitori de persoane din Filipine vor veni în România în 2025

Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…

4 zile ago

Acest website folosește cookies