Ştiri

Utilizatorii Facebook vor putea afla cine a intrat în posesia datelor lor personale şi cum au fost folosite

Facebook va face un mic dar semnificativ pas în direcţia transparenţei, arătându-le utilizatorilor pe ce cale au ajuns să fie targetaţi cu o anumită reclamă, scrie News.ro.

Începând cu 28 februarie, funcţia “Why am I seeing this?” va include mai multe informaţii despre felul în care o anumită reclamă a ajuns să fie afişată. “Why am I seeing this?” poate fi găsită apăsând butonul afişat în colţul din dreapta sus al posturilor sponsorizate de pe Facebook.

Utilizatorii vor afla astfel dacă reclama le este afişată pentru că se află în baza de clienţi ai companiei respective, dacă este vorba de o targetare demografică sau dacă datele personale au fost obţinute de la un partener.

Scopul aceste facilităţi, spun cei de la Facebook, este de a ajuta utilizatorii să înţeleagă cum sunt folosite datele lor personale de companii, agenţii de publicitate şi de produsele şi aplicaţiile care au acces la ele.

Utilizatorii pot identifica cine a intrat în posesia datelor lor personale şi cum le-a folosit. Având aceste informaţii, utilizatorii îşi pot schimba comportamentul şi pot raporta şi renunţa la produsele pe care le suspectează de un comportament incorect.

De cealaltă parte, Facebook poate identifica mai uşor partenerii care folosesc date personale obţinute ilegitim.

Această facilitate se bazează pe o opţiune lansată de Facebook în noiembrie 2018, prin care dezvoltatorii şi agenţiile de publicitate specifică pentru cine crează o campanie.


Foto: AFP/Mediafax

NewMoney

Recent Posts

Începe HERBARIUM FESTIVAL 2024 la Therme București (P)

Therme București, cel mai mare centru de wellness din Europa, lider în promovarea wellbeing-ului și…

40 de minute ago

Eviden deschide primul centru de cloud și securitate cibernetică din România

Eviden, parte a grupului Atos, lider în domeniul digital, cloud, big data și securitate, anunță…

49 de minute ago

Produsele din categoria Fashion, în top 3 achiziții realizate în România cu plata amânată Buy Now, Pay Later

Introdusă în România în urmă cu aproape patru ani de către Mokka, liderul în furnizarea…

51 de minute ago

Pe ce loc se află România în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate

România se află pe locul al 89-lea în topul celor mai atrăgătoare destinații de relocare…

53 de minute ago

Platforma de socializare TikTok dă în judecată guvernul SUA

TikTok a decis să dea în judecată guvernul Statelor Unite, în efortul de a opri…

16 ore ago

Falimentul personal, colacul de salvare pentru tot mai mulţi români

În primele trei luni ale acestui an, aproape 60 de români și-au declarat falimentul personal,…

17 ore ago

Acest website folosește cookies