Ştiri

Un bucureștean a sunat la 112 de peste 21.000 de ori în zece luni

Numărul unic de urgenţă 112 a fost apelat, în 2018, de peste 12,7 milioane de ori, dar mai puţin de jumătate au fost urgenţe reale. 63% dintre apelurile non-urgente au fost făcute din greşeală, din cauza tastelor neblocate ale telefoanelor. În plus, operatorii s-au confruntat cu foarte multe apeluri repetitive. În Bucureşti, o singură persoană a sunat la 112, doar în primele zece luni ale anului trecut, de peste 21.000 de ori, potrivit News.ro.

Potrivit datelor Sistemului de Telecomunicaţii Speciale (STS), în anul 2018, operatorii 112 din centrele de preluare a apelurilor de urgenţă au răspuns la 12.735.836 apeluri, mai puţine cu aproape un milion decât în anul precedent.

„Apelurile de urgeţă reprezintă 45,1%, iar dintre acestea cele mai multe au fost transferate şi gestionate de Serviciul de Ambulanţă, Poliţie şi ISU-SMURD”, au transmis, luni, cu ocazia Zilei Numărului Unic 112, reprezentanţii STS.

Dintre cazurile reale, 57,8% au reprezentat cazuri medicale.

Mai mult de jumătate din numărul total de apeluri preluate în anul 2018, respectiv 54,9%, nu reprezintă urgenţe de competenţa Serviciului 112, ci solicitări de informaţii diverse, apeluri efectuate din greşeală, farse şi apeluri injurioase.

Cele mai multe apeluri non-urgente s-au înregistrat în Mureş (68,1%), Covsna, Vrancea, Gorj, Călăraşi şi Argeş (63,5%). În Bucureşti, 45,1% dintre apelurile la 112 au fost non-urgente.

„Potrivit statisticii, reiese o medie zilnică de peste 18.000 de apeluri non-urgente. Dintre acestea, 63% dintre apeluri sunt făcute involuntar, ceea ce se numeşte pocket dialing”, au mai spus oficialii STS.

Apelurile involuntare se produc, de cele mai multe ori, dn cauza tastelor neblocate ale telefoanelor.

Operatorii 112 se confruntă şi cu numeroase apeluri repetitive. Astfel, în primele 10 luni din 2018, o persoană din Bucureşti a apelat 112 de 21.567 de ori. O persoană din Iaşi, în aceeaşi perioadă, a sunat la 112 de 18.525 de ori, una din Neamţ de 18.390 de ori, una din Gorj de 15.703 ori, iar una din Buzău de 8.847 de ori.

Aceste persoane au fost amendate cu câte 500 de lei.

Reprezentanţii Sistemului precizează că apelurile repetitive, apelurile false, apelurile involuntare consumă timp şi resurse, putând fi afectate, astfel, urgenţele reale. În cazul în care aţi sunat involuntar la 112, sunteţi sfătuiţi să nu închideţi, ci să precizaţi operatorului că a fost o greşeală.


Foto: Mediafax

NewMoney

Recent Posts

Gazprom a pierdut 6,9 miliarde de dolari în 2023 după reducerea livrărilor de gaze spre Europa

Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…

2 zile ago

Compania de retail Walmart își închide toate clinicile de sănătate

Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…

2 zile ago

Rezervele valutare ale BNR au scăzut la 62,5 miliarde de euro

Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…

2 zile ago

Macron nu renunţă la ideea de a trimite trupe în Ucraina şi ia în calcul arma nucleară

Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…

2 zile ago

Domeniul Regal Săvârşin se deschide publicului pe 1 iunie (VIDEO)

Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…

2 zile ago

Peste 3000 de șoferi de TIR și 500 de îngrijitori de persoane din Filipine vor veni în România în 2025

Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…

2 zile ago

Acest website folosește cookies