Ştiri

Uber a devenit serviciu de transport, iar statele europene îl pot reglementa

Uber este un serviciu de transport, a decis, miercuri, Curtea Europeană de Justiție, cea mai înaltă instanță din Uniunea Europeană.

Aplicația controversată ce intermediază legătura dintre șoferi și persoane ce au nevoie de un mijloc de transport poate fi astfel reglementată în statele din UE.

Reprezentanții Uber au declarat, imediat după aflarea deciziei, că „în majoritatea țărilor UE în care operăm sub legea transportului sau suntem în curs de reglementare, această hotărâre nu afectează mersul lucrurilor. Totuși, în continuare, milioane de europeni sunt împiedicați să folosească aplicații similare cu ale noastre”, potrivit Digi24.„(…) este necesar ca serviciile de tip Uber să fie reglementate, astfel vom continua dialogul cu autoritățile din Europa”, a precizat purtătorul de cuvânt al Uber.

Citiți și: Totul despre Uber, fenomenul care amenință businessurile clasice

„Uber a pierdut miercuri o bătălie juridică majoră”, exclamă însă cei de la NewYork Times, cu privire la anunțul Curții prin care aplicația Uber trebuie să respecte regulile din taximetria tradițională. De acum încolo, Uber va trebui să-și trateze șoferii mai mult ca pe niște șoferi de taxi, și nu ca pe lucrători independenți care nu au legătură cu compania, în afară de aplicația de pe smartphone, spune presa străină.

Uber, în România

„Nu ne afectează”, au spus cei de la Uber și față de modificările aduse, marți, în Consiliul General al Municipiului București, prin care în Capitală își vor putea desfășura activitatea de transport în regim de taxi doar transportatorii autorizați care au servicii de dispecerat autorizate de municipalitate.

Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu 32 de voturi „pentru” și 20 „împotrivă”.

Lansat în 2009, ca o alternativă la serviciile urbane de transport, Uber a devenit rapid unul dintre cele mai controversate startup-uri. Încă de la înregistrarea în România, în octombrie 2014, Uber a fost permanent contestat de organizațiile profesionale de transport și de companiile de taximetrie pentru concurență neloială. Problema pe care o ridică ta­­xi­­metriștii este, în apa­­rență, simplă: ce este, de fapt, Uber: companie de transport – care are nevoie de li­­cențe, dispecerat etc. – sau serviciu digital?

 


Ilustrație de Vali Ivan

Gabriel Bucur

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.

Recent Posts

ANPC: La vopsirea ouălor nu utilizaţi vopsea pentru alte destinaţii, precum cea tipografică sau pentru textile

Directorul general în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, afirmă că la…

2 ore ago

Studiu Revolut: Cum vor petrece europenii concediul din acest an

Revolut a întrebat 15.000 de respondenți din 15 țări, inclusiv 1.000 de români, care sunt…

2 ore ago

Indotek Group investește 16 milioane de euro în Plaza M

Indotek Group, conglomeratul pan-european de investiții imobiliare cu sediul la Budapesta, a anunțat relansarea Plaza…

3 ore ago

Google a plătit 20 de miliarde de dolari în 2022 pentru a fi motorul de căutare implicit în Safari

Procesul SUA vs Google se apropie de final, dar încă mai oferă informaţii necunoscute până…

3 ore ago

Studiu: Peste 79% dintre români intenţionează să îşi petreacă Sărbătorile Pascale în familie

Peste 79% dintre români intenţionează să îşi petreacă Sărbătorile Pascale acasă, în familie, iar 75%…

3 ore ago

Inspectorii ANSVSA au pus sub sechestru sute de kilograme de produse alimentare

Inspectorii sanitari veterinari au controlat în ultima săptămână din luna aprilie peste 3.200 de unităţi…

2 zile ago

Acest website folosește cookies