Uber a devenit serviciu de transport, iar statele europene îl pot reglementa

Gabriel Bucur 20/12/2017 | 12:26 Ştiri
Uber a devenit serviciu de transport, iar statele europene îl pot reglementa

Uber este un serviciu de transport, a decis, miercuri, Curtea Europeană de Justiție, cea mai înaltă instanță din Uniunea Europeană.

Aplicația controversată ce intermediază legătura dintre șoferi și persoane ce au nevoie de un mijloc de transport poate fi astfel reglementată în statele din UE.

Reprezentanții Uber au declarat, imediat după aflarea deciziei, că „în majoritatea țărilor UE în care operăm sub legea transportului sau suntem în curs de reglementare, această hotărâre nu afectează mersul lucrurilor. Totuși, în continuare, milioane de europeni sunt împiedicați să folosească aplicații similare cu ale noastre”, potrivit Digi24.„(…) este necesar ca serviciile de tip Uber să fie reglementate, astfel vom continua dialogul cu autoritățile din Europa”, a precizat purtătorul de cuvânt al Uber.

Citiți și: Totul despre Uber, fenomenul care amenință businessurile clasice

„Uber a pierdut miercuri o bătălie juridică majoră”, exclamă însă cei de la NewYork Times, cu privire la anunțul Curții prin care aplicația Uber trebuie să respecte regulile din taximetria tradițională. De acum încolo, Uber va trebui să-și trateze șoferii mai mult ca pe niște șoferi de taxi, și nu ca pe lucrători independenți care nu au legătură cu compania, în afară de aplicația de pe smartphone, spune presa străină.

Uber, în România

„Nu ne afectează”, au spus cei de la Uber și față de modificările aduse, marți, în Consiliul General al Municipiului București, prin care în Capitală își vor putea desfășura activitatea de transport în regim de taxi doar transportatorii autorizați care au servicii de dispecerat autorizate de municipalitate.

Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu 32 de voturi „pentru” și 20 „împotrivă”.

Lansat în 2009, ca o alternativă la serviciile urbane de transport, Uber a devenit rapid unul dintre cele mai controversate startup-uri. Încă de la înregistrarea în România, în octombrie 2014, Uber a fost permanent contestat de organizațiile profesionale de transport și de companiile de taximetrie pentru concurență neloială. Problema pe care o ridică ta­­xi­­metriștii este, în apa­­rență, simplă: ce este, de fapt, Uber: companie de transport – care are nevoie de li­­cențe, dispecerat etc. – sau serviciu digital?

 


Ilustrație de Vali Ivan

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.