Implementarea tehnologiilor inteligente în domeniul transporturilor, energiei și conectivității ar putea genera, pe o perioadă de 35 de ani, beneficii directe și indirecte de 532 de milioane de euro pentru Alba-Iulia, un oraș de puțin peste 60.000 de locuitori, potrivit cercetării ”Smart Cities Research”, prezentată astăzi de conglomeratul industrial german Siemens și Primăria Municipiului Alba Iulia.
Studiul „Smart Cities Research”, realizat de Siemens, a fost inițiat anul trecut și a inclus orașul Alba Iulia, alături de Aberdeen și Londra din Marea Britanie, Bruxelles (Belgia) și cartierul Kartal (Turcia). În cazul Alba Iulia, cercetarea a analizat trei domenii prioritare: conectivitate, transporturi și energie, trasând direcțiile de investiții, estimând costurile și beneficiile și creionând următorii pași pentru oraș.
„Prezentul ne oferă oportunitatea de a construi orașele pe care ni le dorim, cu ajutorul tehnologiilor actuale. Prin includerea orașului Alba Iulia în studiul global «Smart Cities Research» ne-am propus să demonstrăm potențialul concret al unui oraș din România de a se transforma într-un oraș al viitorului, cu o structură urbană conectată, deschisă, prietenoasă cu mediul și cu un consum redus de resurse. Tehnologiile inteligente pot fluidiza traficul și scădea numărul accidentelor, pot eficientiza consumul energetic sau oferi flexibilitate producătorilor industriali. Astfel, ele fac viața mai ușoară pentru fiecare dintre noi””, a declarat George Cătălin Costache, CEO al Siemens România.
„Știm că până acum Alba Iulia a fost asociată aproape exclusiv cu istoria și succesul proiectelor europene. (…) Suntem tot mai aproape de a intra la nivelul următor, în liga orașelor istorice smart-tehnologizate, cu toate că termenii pot părea contradictorii”, a declarat Mircea Hava, primarul municipiului Alba Iulia.
Conform cercetării realizate de Siemens, pentru a implementa tehnologiile inteligente identificate în cele trei domenii analizate, orașul Alba Iulia ar trebui să investească 227 de milioane de euro, iar valoarea beneficiilor, inclusiv a celor indirecte, s-ar ridica la 532 de milioane de euro, cumulat pe o perioadă de 35 de ani.
Cercetarea identifică digitalizarea drept oportunitatea pentru Alba Iulia de a îmbunătăți calitatea vieții locuitorilor și a crește atractivitatea orașului pentru turiști, oferindu-le acestora din urmă o mobilitate crescută în regiune.
Tehnologiile analizate în studiu sunt orientate către îmbunătățirea experienței turistice, a creșterii numărului de vizite și a sumelor cheltuite de turiști pe perioada șederii în Alba-Iulia și includ: o platformă turistică integrată, WiFi gratuit extins, serviciu de închiriere biciclete electrice, beacon-i de geolocație și realitate augmentată și posibilitatea obținerii de bilete online pentru transportul în comun.
De asemenea, una dintre tehnologiile propuse de studiu este reprezentată de senzorii operaționali, ce permit colectarea informațiilor din infrastructura de transporturi, ajutând la crearea unui inventar al activelor și condiției în care acestea se află.
Pe de altă parte, Alba Iulia și-a asumat reducerea emisiilor de CO2 cu 20% până în 2020, iar tehnologiile inteligente sunt o componentă esențială pentru atingerea acestui scop.
Investiția într-un sistem inteligent de control al iluminatului stradal, este, potrivit studiului, cea mai avantajoasă din perspectiva randamentului pe termen scurt.
Sursă foto: Siemens
Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…
Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…
Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…
Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…
Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…
Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…
Acest website folosește cookies