Ştiri

Studiu: Pandemia a amânat planurile de achiziţie a unui autovehicul nou şi a scăzut temporar interesul pentru maşinile electrice

Pandemia de COVID-19 a schimbat parţial comportamentul consumatorilor din piaţa auto, astfel o parte dintre aceştia şi-au amânat planurile de a achiziţiona un autovehicul nou, iar interesul pentru motoarele cu sisteme alternative de propulsie a înregistrat un regres temporar, reiese dintr-un studiu realizat de Deloitte în 23 de ţări.

“Pandemia de COVID-19 a schimbat parţial comportamentul consumatorilor din piaţa auto. O parte dintre aceştia şi-au amânat planurile de a achiziţiona un autovehicul nou, iar interesul pentru motoarele cu sisteme alternative de propulsie înregistrează un regres temporar. Deşi tendinţa către maşinile electrice pare să se consolideze pe termen lung, în actualul context dominat de incertitudine, consumatorii tind să caute confortul unei tehnologii cunoscute, testate şi accesibile”, reiese din Deloitte 2021 Global Automotive Consumer Study, derulat în 23 de ţări din întreaga lume.

Cei mai mulţi consumatori care şi-au amânat intenţia de cumpărare provin din ţările asiatice (India – 38%, Coreea – 32% şi China – 29%), în timp ce europenii îşi menţin în mare parte planurile stabilite anterior. Dintre ţările europene participante la studiu, Italia înregistrează cel mai mare procent al celor care au amânat cumpărarea unei maşini noi din cauza pandemiei (32%), urmată de Spania (29%), Marea Britanie (20%) şi Franţa (17%). Din rândul celor care s-au răzgândit în privinţa tipului de autovehicul pe care vor să îl cumpere, mulţi s-au reorientat către o maşină mai ieftină – Japonia (44%), China (44%), Germania (48%), Coreea (51%), SUA (55%) şi India (65%).

În ceea ce priveşte tipul de motor preferat, în Italia, ţară care anul trecut se afla pe primul loc în Europa în privinţa interesului pentru automobilele dotate cu sisteme alternative de propulsie (electrice sau hibride), procentul a urcat de la 58% la 61% anul acesta. Spania înregistrează o situaţie similară (62% preferă sistemele alternative, iar 34% pe cele clasice). În schimb, în Germania, interesul pentru maşinile nepoluante a scăzut de la 51% în 2020 la 41% în 2021. Şi în alte ţări europene, majoritatea consumatorilor înclină acum mai degrabă spre maşinile cu motoare clasice – Belgia (61%), Austria (58%), Marea Britanie (54%).

Autonomia limitată şi lipsa infrastructurii de încărcare sunt principalele aspecte care preocupă consumatorii din majoritatea ţărilor analizate cu privire la maşinile electrice.

Programele Rabla și Rabla Plus

„Prudenţa manifestată de consumatori este firească în perioade dominate de incertitudine. În acest context, este de remarcat faptul că europenii sunt mai optimişti decât asiaticii şi îşi menţin planurile cu privire la achiziţionarea unui autovehicul nou.(…) În România, autorităţile continuă stimularea înnoirii parcului auto şi în mod special înlocuirea maşinilor vechi cu unele mai puţin poluante, prin acordarea de prime (ecobonusuri) din ce în ce mai mari. În ediţia din acest an, prima de casare acordată în cadrul programului Rabla Clasic a crescut de la 6.500 de lei la 7.500 de lei, iar valoarea ecobonusurilor acordate a fost, de asemenea, majorată. În plus, ambele programe, Rabla Clasic şi Rabla Plus, au fost flexibilizate”, a declarat Partener Servicii Fiscale din cadrul Deloitte România, Ciprian Gavriliu..

Pe de altă parte, când iau în calcul cumpărarea unei maşini noi, consumatorii pun siguranţa pe primul plan. „Americanii sunt interesaţi, în principal, de dotarea cu un sistem de alertă pentru punctul ”mort” (70%), în timp ce indienii (89%), chinezii (85%) şi japonezii (83%) sunt preocupaţi de sistemul de frânare automată de urgenţă. În Europa, belgienii, germanii şi austriecii pun pe primul loc dotarea cu un sistem de alertă pentru punctul > (71%, 65%, respectiv 66%), în timp ce spaniolii, italienii şi francezii sunt interesaţi cel mai mult de sistemul de frânare automată de urgenţă (84%, 83%, respectiv 76%)”, se mai arată în studiu.

În privinţa dificultăţilor financiare, tinerii sunt cei mai expuşi în această perioadă. Procentul consumatorilor cu vârste între 18 şi 34 de ani din SUA şi Germania care au cerut amânarea plăţii ratelor la maşină este cu mult mai mare decât în cazul celor cu vârste mai înaintate, aspect care ridică întrebări cu privire la capacitatea acestora de a sprijini o revenire sustenabilă a cererii pe piaţa auto, conform studiului.

La realizarea Deloitte Global Automotive Consumer Study 2021 au participat aproximativ 24.000 de consumatori din 23 de ţări, dintre care şapte din Europa – Austria, Belgia, Franţa, Germania, Italia, Marea Britanie şi Spania.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă, servicii juridice, consultanţă financiară şi managementul riscului, servicii de consultanţă fiscală şi alte servicii adiacente către clienţi din sectorul public şi privat provenind din industrii variate.

Andrei Dumitru

Recent Posts

Gazprom a pierdut 6,9 miliarde de dolari în 2023 după reducerea livrărilor de gaze spre Europa

Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…

3 zile ago

Compania de retail Walmart își închide toate clinicile de sănătate

Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…

3 zile ago

Rezervele valutare ale BNR au scăzut la 62,5 miliarde de euro

Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…

3 zile ago

Macron nu renunţă la ideea de a trimite trupe în Ucraina şi ia în calcul arma nucleară

Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…

3 zile ago

Domeniul Regal Săvârşin se deschide publicului pe 1 iunie (VIDEO)

Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…

3 zile ago

Peste 3000 de șoferi de TIR și 500 de îngrijitori de persoane din Filipine vor veni în România în 2025

Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…

3 zile ago

Acest website folosește cookies