Oficiul pentru Proprietate Intelectuală al Uniunii Europene, în cadrul căruia România este reprezentată de InfoCons, lansează ediția a treia a proiectului „Tablou de bord privind Tineretul și Proprietatea Intelectuală” („Intellectual Property and Youth Scoreboard”), oferind o actualizare despre percepția și comportamentul tinerilor în ceea ce privește încălcarea proprietății intelectuale în contextul post-pandemie.
În cadrul Proiectului, a fost realizat un studiu în perioada 7-28 februarie 2022, la care au participat 22.021 de tineri cu vârste cuprinse între 15 și 24 de ani, din cele 27 de state membre UE.
În urma studiului realizat de Oficiul pentru Proprietate Intelectuală al Uniunii Europene au reieșit informații cu privire la tendințele tinerilor în materie de achiziționare a bunurilor contrafăcute și accesare a conținutului piratat la nivel national și international, după cum urmează:
Date raportate la nivelul Uniunii Europene :
Dintre cei care au achizitionat/ accesat in mod intentionat:
Date raportate la România:
Printre factorii ce stau la baza achiziționării produselor contrafăcute și a accesării conținutului piratat se regăsesc:
În ceea ce privește factorii care descurajează acest comportament, se află:
În contextul post-pandemie, noul sondaj realizat de Oficiul pentru Proprietate Intelectuală al Uniunii Europene, a confirmat faptul că:
Acest procent variază în funcție de țară:
În România 40% din tineri au cumpărat produse contrafăcute.
În mod frecvent, tinerii la nivel european cumpără produse contrafăcute precum:
De asemenea, respondenții au confirmat existența unor dificultăți de a distinge produsele autentice de cele contrafăcute:
În ceea ce priveșet accesarea conținutului digital, se observă o creștere în rândul generațiilor mai tinere cu privire la accesarea conținutului legitim.
Cu toate acestea, însă, pirateria intenționată rămâne neschimbată.
În mod frecvent, tinerii la nivel european accesează conținut piratat precum:
Acest conținut a fost accesat folosindu-se website-uri, aplicații și platforme de social media dedicate.
În lumina noilor rezultate, directorul executiv EUIPO, Christian Archambeau, a declarat: „A treia ediție a proiectului „Tablou de bord privind Tineretul și Proprietatea Intelectuală” („Intellectual Property and Youth Scoreboard”), publicată pe parcursul Anului European al Tineretului”, confirmă tendințele identificate în edițiile anterioare, oferind perspective mai amănunțite cu privire la percepțiile și atitudiniele tinerilor. Într-o perioadă în care comerțul online și consumul digital au crescut semnificativ, creșterea achizițiilor voluntare și involuntare de bunuri contrafăcute este îngrijorătoare.
În cee ace privește pirateria, aceasta nu scade, chiar dacă tinerii consumatori prefer din ce în ce mai mult conținut provenit din surse legitime. Această nouă analiză oferă o unealtă valoroasă părților interesate, factorilor de decizie politică, cât și educatorilor și organizațiilor civile în formarea inițiativelor de conștientizare pentru a susține alegerile informate ale tinerilor noștri cetățeni și consumatori.”
Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…
Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…
Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…
Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…
Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…
Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…
Acest website folosește cookies