Facebook a oferit accesul la informațiile personale ale utilizatorilor săi unui număr de 60 de mari companii de tehnologie, printre care se numără Microsoft, Apple, Amazon sau Samsung, iar o parte dintre aceste înțelegeri funcționează în continuare, scrie The New York Times.
Producătorilor de dispozitive le-a fost permis să acceseze datele prietenilor utilizatorilor, fără ca aceștia să își dea acordul explicit, chiar și după ce Facebook a declarat că nu va împărtăși astfel de informații. Majoritatea parteneriatelor rămân în vigoare, deși Facebook a început din aprilie să mai reducă din ele, potrivit sursei citate.
Aceste parteneriate au fost încheiate în urmă cu zece ani, când aplicațiile create de Facebook nu erau disponibile pentru toate smartphone-urile, spun reprezentanții rețelei sociale deținută de Mark Zuckerberg. Astfel, Facebook s-a folosit de datele utilizatorilor săi pentru a-și extinde aplicațiile pe mai multe device-uri și platforme.
O parte dintre companiile care aveau înțelegeri cu Facebook, aveau acces la informații precum starea relațiilor, religie, orientare politică sau eventimentele la care au participat utilizatorii rețelei sociale, mai scrie The New York Times.
Reprezentanții Facebook confirmă că au furnizat date acestor companii, dar susțin că aceste parteneriate aveau ca scop îmbunătățirea experienței utilizatorilor pe mai multe device-uri.
„Acești parteneri au semnat acorduri care împiedicau utilizarea informațiilor personale de pe Facebook în orice alt scop decât să recreeze experiențe asemănătoare Facebook. Contrar cu ceea ce susține The New York Times, datele prietenilor, cum ar fi fotografiile, au fost accesibile pe dispozitive doar când oamenii au luat decizia de a-și împărtăși informațiile cu acei prieteni. Nu avem informații că aceste companii au abuzat de aceste date”, spune vice-președintele Facebook, Ime Archibong, într-o postare.
Facebook a intrat în vizorul autorităților după ce o anchetă jurnalistică publicată în luna martie a dezvăluit că o firmă de consultanță politică, Cambridge Analytica, a minat datele personale a zeci de milioane de utilizatori Facebook pentru a le folosi în campaniile unor oameni politici, printre care și președintele SUA, Donald Trump.
În urma acestui scandal, Mark Zuckerberg a fost audiat în Senatul Statelor Unite. „Nu este de ajuns să le oferim oamenilor control asupra informaţiilor lor, trebuie să ne asigurăm că dezvoltatorii cărora ei le oferă aceste informaţii le protejează, de asemenea”, a explicat atunci cofondatorul Facebook.
Foto: Hepta/Mediafax
Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…
Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…
Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…
Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…
Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…
Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…
Acest website folosește cookies