Categories: Ştiri

Piața IT&C din România a crescut cu aproape 15% în 2017

Nivelul de creștere din 2017 (14-15%) al pieței românești de IT&C este similar cu cel din perioada 2014-2015 (12,5-14%), în timp ce anul 2016 a avut o creștere mai lentă, de doar 9%, arată un studiu realizat de Euler Hermes asupra sectorului de IT.

În termeni reali, creșterea din 2017 ar fi sensibil mai redusă, dacă luăm în calcul inflația din decembrie pentru mărfurile nealimentare de aproximativ 4% față de perioada similară din anul anterior.

Telefoanele mobile sunt cele care conduc topul ratelor de creștere, cu peste 25%, urmate apoi de eloctrocasnice, în care cele mici au fost schimbate cu cele mari, și electronice. De asemenea, se observă o tendință de creștere a ponderii telefoanelor și laptop-urilor din categoria mediu și premium, cu efecte pozitive asupra marjelor.

Piața echipamentelor de printare continuă să scadă, iar sectorul IT crește doar valoric pe segmentul laptop-uri, consumatorii orientându-se mai mult spre vârfurile de gamă.

Gradul de concentrare al pieței de retail este unul ridicat, conducători fiind Altex și Flanco, urmați apoi de Dante International, deținând aproximativ 60% din piața totală.

Presiunea asupra marjelor de profit rămâne o caracteristică dominantă a întregului sector, parțial explicată de tendința consumatorilor de a face cumpărăturile online.

Fiind o piață a producătorilor, oportunitățile de creștere a marjelor importatorilor sunt limitate.

O altă caracteristică dominantă a sectorului este sezonalitatea, vânzarile din ultimul trimestru, care include Black Friday și sărbatorile de final de an,  contribuie cu până la 40% în total volume.

Băncile au manifestat și ele un apetit crescut pentru finanțarea nevoilor de capital circulant în ultimii doi ani, mizând pe tendința ascendentă a consumului.

Oportunitățile de dezvoltare sunt în special în cadrul segmentului online, atât prin creșteri organice (vânzările pe internet fiind acum doar câteva procente din totalul consumului), cât și prin preluări și achiziții. Companiile care activează în mediul online au o capacitate redusă de a genera economii de scară, iar vânzările anuale fiind în general cu mult sub pragul de 100 milioane EUR (cu notabila excepție a liderului).

 

NewMoney

Recent Posts

Gazprom a pierdut 6,9 miliarde de dolari în 2023 după reducerea livrărilor de gaze spre Europa

Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…

14 ore ago

Compania de retail Walmart își închide toate clinicile de sănătate

Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…

14 ore ago

Rezervele valutare ale BNR au scăzut la 62,5 miliarde de euro

Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…

15 ore ago

Macron nu renunţă la ideea de a trimite trupe în Ucraina şi ia în calcul arma nucleară

Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…

16 ore ago

Domeniul Regal Săvârşin se deschide publicului pe 1 iunie (VIDEO)

Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…

17 ore ago

Peste 3000 de șoferi de TIR și 500 de îngrijitori de persoane din Filipine vor veni în România în 2025

Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…

20 de ore ago

Acest website folosește cookies