Inspirați de obiceiurile turcești, încă din epoca fanariotă, românii sunt mari iubitori și consumatori de cafea. Reveal Marketing Research a făcut un studiu despre preferințele consumatorilor de cafea la care a participat un eșantion reprezentativ de 1353 de persoane din mediul urban, 52% femei și 48% bărbați, conform cu distribuția generală a populației României.
În ceea ce privește înclinația acestora pentru anumite branduri, 80,6% din piață este dominată de patru jucători importanți: Jacobs (38,2%), Lavazza (20,8%), Nescafe (12,8%) și Tchibo (8,6%).
Alegerea cafelei de la Jacobs este relativ uniformă pe grupe de vârstă, peste o treime dintre români fiind consumatori declarați ai acestui brand.
Lavazza este preferată mai degrabă de bărbați (22,3%) și de persoanele între 25-34 de ani (23,7%), în timp ce Nescafe este mai mult pe placul doamnelor (16,1%) și a tinerilor sub 25 de ani (19,8%).
Celelalte 11 branduri menționate spontan de respondenți au procente mici, sub 7%, remarcându-se o preferință pentru Julius Meinl (7,3%) la grupele de vârstă 18-24, respectiv 35-44, probabil datorită prezenței puternice în HoReCa.
În mod cert, pentru aproape 90% dintre români, indiferent de câți ani au, cafeaua înseamnă relaxare, iar unul din trei români spun că atunci când se gândesc la o ceașcă aburindă, sunt mai fericiți.
O altă valență importantă este concentrarea, menționată cel mai des (30%) de cei între 25-34 de ani, dar mai puțin de cei în vârstă (7,1%).
Pe aproximativ 16% dintre români o cană de cafea îi îndemnă la visare, iar pe 8,9% la colaborare. Rezultatele ne arată că nu mai este la modă să inviți la o cafea, doar 7,5% dintre respondenți asociind această băutură cu flirtul, în special cei de 45-54 de ani. Din păcate, această băutură delicioasă este uneori inducătoare de stres dar la un procent mic, de 5,2% din populație.
Jumătate dintre români, indiferent de vârstă, au declarat că preferă cafeaua cu zahăr. La polul opus, cafeaua neagră, simplă este pe placul a 44,3% dintre cei peste 65 de ani, și a 25% dintre tineri. Putem spune că, odată cu înaintarea în vârstă, se dezvoltă gustul pentru cafeaua neîndulcită, sau, din cauza problemelor de sănătate este preferată cea simplă.
În schimb, 18,8% dintre tinerii sub 25 de ani beau cafeaua cu arome, în special femeile.
O mică parte dintre respondenți au menționat cafeaua cu lapte, miere sau îndulcitor.
Aproape jumătate dintre români asociază cafelei un desert, doar tinerii sub 25 de ani au o preferință mai scăzută în acest sens (33%). Pe de altă parte, indiferent de vârstă, o treime dintre români nu savurează cafeaua fără țigară.
Foarte puțini (sub 3%) au menționat alte tabieturi la cafea cum ar fi presă, TV, socializare sau un pahar de apă.
Pentru cei mai mulți (44,2%) români, în special la bărbați (53,3%) și la tineri (45,8%), internetul este principala sursă de informare în ceea ce privește cafeaua, poate chiar înaintea etichetei produselor (42,9%).
Sfatul unui prieten este considerat demn de luat în seamă de o treime dintre români, cei între 45-54 de ani fiind chiar mai atenți la astfel de recomandări. Rețelele de socializare sunt o sursă de informare, de o mai mică importanță, aproximativ 18% dintre români luându-le în considerare, cu un procent mai semnificativ (28%) în rândul celor sub 35 de ani.
Conceptul ”fair trade” este nou intrat în mentalul colectiv din România. În medie, peste o treime dintre cei intervievați dau importanță acestui aspect. Cei mai interesați (45,5%) au fost respondenții între 35-44 de ani, iar cei mai dezinteresați sunt tinerii sub 25, aproximativ 27% au spus că e foarte puțin important, infirmând astfel ideea că sunt cei mai interesați de probleme globale.
Gigantul rus Gazprom a raportat pierderi nete de 629 miliarde de ruble (6,9 miliarde de…
Walmart, cea mai mare companii de retail din lume, a anunţat că își va închide…
Rezervele valutare la Banca Naţională a României (BNR) se situau la data de 30 aprilie…
Preşedintele francez Emmanuel Macron are un plan pentru evitarea unei morţi ”brutale” a UE şi…
Domeniul Regal Săvârşin nu se va deschide publicului în luna mai, ca până acum, ci…
Un proiect pilot inițiat de agenția de recrutare a personalului străin WORK FROM ASIA, prin…
Acest website folosește cookies